جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه سوپ سیب زمینی

سیب‌زمینی بر التهاب‌ها چه از نوع داخلی و چه خارجی تاثیر مثبتی دارد. از آنجا كه سیب‌زمینی حاوی ویتامین C (یك آنتی‌اكسیدان خوب و ترمیم‌كننده مناسب)‌، پتاسیم و ویتامین B6 است باعث بهبود التهاب در سیستم گوارش مانند روده‌ها می‌شود

 

مواد لازم برای یك نفر

 

 

 

روغن زیتونیك قاشق غذاخوری
پیاز كوچكیك‌دوم عدد
هویج كوچكیك‌دوم عدد
سیر۳ حبه
گوجه‌فرنگییك و یك‌دوم عدد
فلفل دلمه‌ای قرمزیك‌دوم عدد
پودر فلفل قرمزبه مقدار دلخواه
سیب‌زمینی متوسطیك عدد
آب مرغیك پیمانه
برگ سبزیجاتبرگ بو، آویشن و جعفری
نمك و فلفلبه مقدار لازم

 

 

 

طرز تهیه:

 

 

روغن را درون یك ظرف ریخته و آن را روی حرارت ملایم بگذارید. پیاز و هویج را خرد كرده و درون روغن بریزید. حدود ۵ دقیقه آنها را روی حرارت به هم بزنید. سپس گوجه را درون مخلوط‌كن ریخته و پوره كنید. بعد به همراه سیر و كمی نمك درون ظرف ریخته و ۲ دقیقه به‌هم بزنید تا رنگ پوره گوجه تیره شود.

 

فلفل دلمه‌‌ای را خلال كنید. درون ظرف ریخته و ۵ دقیقه همراه مواد دیگر تفت دهید. حالا سیب‌زمینی را خرد كرده به همراه آب مرغ و سبزیجات درون ظرف بریزید. بگذارید تا جوش بیاید. ادویه آن را اندازه كنید. حرارت را كم كنید. در ظرف را گذاشته و یك ساعت بگذارید تا بپزد. سپس برگ‌های سبزیجات را از درون غذا برداشته و با تزئین دلخواه سرو كنید. می‌توانید سوپ را داخل مخلوط‌كن بریزید و سپس سرو كنید.

 

سیب‌زمینی منبع غنی از كربوهیدرات است و حاوی مقدار اندكی پروتئین. بنابراین رژیم غذایی مناسبی برای افرادی است كه لاغر هستند و قصد افزایش وزن دارند. به علت داشتن كربوهیدرات هضم سیب‌زمینی آسان است و می‌تواند برای بیماران و كودكانی كه نمی‌توانند غذاهای پیچیده را هضم كنند ولی به انرژی نیاز دارند به عنوان جایگزین به كار رود. ویتامین‌های C، B و مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و روی موجود در سیب‌زمینی به حفظ سلامت پوست كمك می‌كند. همچنین ویتامین‌ها، كلسیم و منیزیم به رهایی از رماتیسم كمك می‌كند. البته اثر سیب‌زمینی روی افزایش وزن عارضه‌ای است كه افراد رماتیسمی را آزار می‌دهد.

 

سیب‌زمینی بر التهاب‌ها چه از نوع داخلی و چه خارجی تاثیر مثبتی دارد. از آنجا كه سیب‌زمینی حاوی ویتامین C (یك آنتی‌اكسیدان خوب و ترمیم‌كننده مناسب)‌، پتاسیم و ویتامین B6 است باعث بهبود التهاب در سیستم گوارش مانند روده‌ها می‌شود. همچنین رژیم غذایی مناسبی است برای افرادی كه دچار زخم‌های دهانی هستند. هر سیب‌زمینی كوچك (۱۳۸ گرم)‌ پخته شده حاوی ۱۲۸ كالری و ۱۰ درصد آن از كربوهیدرات تشكیل شده است. همچنین سیر باعث كم شدن چربی و فشار خون شده و خاصیت ضد میكروبی برای دستگاه گوارش دارد. علاوه بر آن اثر آنتی‌اكسیدانی سیر باعث می‌شود كه بتواند از بروز برخی از سرطان‌ها پیشگیری كند. البته باید بدانید كه سیرخام نباید بیش از اندازه مصرف شود چرا كه به دستگاه گوارش آسیب می‌رساند. همچنین افرادی كه به سیر حساسیت دارند نباید آن را مصرف كنند. علائم حساسیت به سیر عبارتند از: جوش‌های پوستی و سردرد پس از مصرف سیر.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)