افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه سوفله مرغ با هویج

طرز تهیه سوفله مرغ با سبزیجات

طرز تهیه سوفله مرغ

سوفله انواع متفاوتی دارد در این پست سوفله مرغ و هویج راآموزش خواهیم داد این سوفله بسیارخوشمزه و راحت میباشد برای آموزش تهیه این غذا ادامه مطلب را مطالعه کنید

مواد لازم :

 سینه مرغ  ۱ عدد
 هویج متوسط  ۳ الی ۴ عدد
جعفری خرد شده  ۳ قاشق غذا خوری
 فلفل دلمه ای  ۱ عدد
 پنیر رنده شده به میزان لازم
تخم مرغ ۴ عدد
سس بشامل ۱ لیوان

* سس بشامل ۱ لیوان : ( ۱ لیوان شیر ، ۱ عدد پیاز ، ۱ قاشق کره ، ۱ قاشق غذا خوری آرد ،نمک و فلفل)

همچنین بخوانید: طرز تهیه مرغ رولی

طرز تهیه :

قبل از هر كاري سينه مرغ را قيمه كرده ويا درسته بپزيد و بعد از هم باز كنيد و براي مزه دار شدن آن از پياز و نمك و فلفل و يك قطعه دارچين استفاده كنيد و در پايان پخت دارچين را دور بيندازيد.

درزمانيكه مرغ در حال پختن است هويج خلال شده را با نمك بپزيد و در ضمن آن سس را تهيه كنيد .

براي تهيه سس اول پياز را خيلي ريز رنده كنيد و با كره كمي تفت دهيد و بعد آرد و نمك وفلفل را اضافه كنيد و دوباره كمي تفت بدهيد و بعد شير را آرام آرام اضافه كرده و مدام هم بزنيد وقتي سس قوام لازم را پيدا كرد شعله را خاموش كنيد. جعفري را هم ريز كنيد و فلفل را هم به اندازه يك حبه قند ريز كنيد .

بعد از اتمام اين كارها فر را روشن كرده و روي آخرين درجه بگذاريد و بعد از دو يا سه دقيقه روي درجه (۳۵۰ فارنهايت ) يا (۱۸۰درجه سانتيگراد ) ويا در فر هايي كه شماره دارند روي شماره ۴ تنظيم كنيد .چون اكثر دوستان در مورددرجه فر سوال ميكنند همه را نوشتم تا ابهامي نباشد .

بعد از انجام كارهاي فوق نوبت تخم مرغهاست كه دانه دانه بشكنيد و بعد سفيده و زرده را از هم جدا كنيد و در دو ظرف جداگانه آنها را خوب بزنيد طوري كه زرده كاملاً رنگ روشن به خود بگيرد و سفيده هم مثل پنبه و سبك شود و زمانيكه همزن را از آن خارج ميكنيد از همزن نريزد .

ظرف پيركسي را چرب و كمي پنير رنده شده بريزيد.

مواد را با سس مخلوط كنيد و بعد زرده اضافه كنيد و به هم بزنيد و در آخر سفيده را اضافه كنيد و آرام آرام هم بزنيد و در ظرف پيركس ريخته و سطح آنرا صاف كنيد و پنير رنده شده روي سطح سوفله بريزدو در فر روي پنجره اول بگذاريد . نيم الي سه ربع ساعت براي پخت كافيست روي سوفله كه طلايي شد نشان دهنده اين است كه سوفله آماده است .

اگر دوست داشتيد روي سوفله را تزيين كنيد.

 

 

 


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *