افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه سالاد ماکارونی ژله ای

سالاد ماکارونی ژله ای

سالاد ماکارونی

بد نیست در بعضی مواقع از خود خلاقیت نشان دهیم و غذای خوشمزه و متفاوتی را درست کنیم.امروز یک سالاد ماکارونی خیلی خوشمزه و البته متفاوت را آموزش میدهیم.برای تهیه این سالاد با ما همراه باشید

مواد لازم :

 ماکارونی فرم‌دار به دلخواه  ۲۰۰ گرم
 کنسرو نخودفرنگی یک عدد
 سینه مرغ پخته شده یک عدد
 سیب زمینی پخته شده یک عدد
هویج پخته دو عدد
جعفری خرد شده یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای قرمز نگینی شده یک عدد
ماست سه قاشق غذاخوری
سس مایونز ۵ قاشق غذاخوری
آبلیمو یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار لازم
ورقه های ژلاتینی به مقدار لازم
همچنین بخوانید: طرزتهیه ماکارانی با جعفری

طرز تهیه سالاد ماکارونی :

۱٫ ابتدا سس مایونز را با ماست و نمک و فلفل و آبلیمو مخلوط کنید. ظرف‌تان بزرگ باشد تا بقیه مواد هم در آن جا بگیرد. جعفری خرد شده را هم بریزید و هم بزنید.

۲٫ حالا به ترتیب ماکارونی آبکش شده، هویج‌های نگینی شده،فلفل دلمه‌ای خرد شده، سیب‌زمینی نگینی شده و نخود سبز را درون ظرف سس و ماست بریزید و هم بزنید. در پایان هم سینه مرغ را اضافه کنید.

۳٫ حالا ورقه‌های ژلاتین را با یک فنجان آب سرد داخل ظرفی بریزید تا نرم شود و بعد یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید. ژلاتین که خوب نرم شد آن را به بقیه موادتان اضافه کنید و خوب هم بزنید.

۴٫ در قالب مورد نظرتان کمی روغن زیتون بریزید تا چرب شود. سالاد را درون قالب بریزید و با قاشق آن را فشار دهید تا خوب به خورد هم بروند و فشرده شوند.

۵٫ قالب را برای سه ساعت درون یخچال بگذارید و بعد که آن را بیرون آوردید درون یک  ظرف مناسب برگردانید و با چاقوی اره‌ای مخصوص برش بدهید تا سالاد ماکارونی ژله ای شما آماده شود.

 

نکته :

به جای سینه مرغ می‌توانید از تن‌ماهی استفاده کنید. اگر می‌خواهید طعم متفاوتی به سالادتان بدهید می‌توانید به جای نخود‌فرنگی از خیارشور نگینی شده استفاده کنید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *