جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه سالاد جوجه رژیمی

1

 

  • با استفاده از یک چاقو تیز، ذرتها را از داخل چوب خارج کرده  و داخل یک کاسه می ریزیم. سپس لوبیا و مرغ و نیمی از دسر را به آن اضافه می کنیم. آنها را با استفاده از قاشق مخلوط می کنیم . سپس گوجه فرنگی های مینیاتوری را به آن اضافه کرده و مجدد تمام مواد را مخلوط می کنیم.

 

ذرت و لوبیای داخل این سالاد بیش از ۱۳ گرم فیبر دارد و  برای بهبود یبوست دوران بارداری بسیار مفید است.

 

همچنین دانه های ذرت دارای لوتئین بوده و  برای رشد چشم جنین بسیار مهم است و گوجه فرنگی منبع بزرگ از ویتامین ث است.

مواد لازم برای دسر :

 پوست لیمو ترش رنده شده  یک قاشق چایخوری
 آب لیمو ترش  ۶ قاشق سوپخوری
 پوست لیمو شیرین رنده شده  یک دوم قاشق چایخوری
 آب لیمو شیرین  ۲ قاشق غذاخوری
 فلفل کبابی خورد شده  ۲ قاشق چایخوری
روغن هسته انگور ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز خورد شده یک دوم قاشق غذاخوری
نعنا خورد شده ۱ قاشق چایخوری
عسل یک دوم قاشق چایخوری
نمک تصفیه شده یک دوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای سالاد جوجه :

 ذرت پوست کنده شده  ۴ عدد
 گوجه فرنگی مینیاتوری دو نیم شده  ۲۵۰ گرم
 لوبیا قرمز خیس شده و خشک شده  ۱۰۰ گرم
 سینه مرغ خور شده و کباب شده  ۲ فنجان
 مغز کاهو  ۲ فنجان

طرز تهیه :
در داخل یک کاسه، تمام مواد لازم جهت تهیه دسر را ریخته و با هم مخلوط می کنیم.
سپس ذرتها را در داخل یک قابلمه ریخته و روی آنها را آب می ریزیم تا جائیکه روی ذرتها را بگیرد. ذرتها را با شعله بالا روی حرارت قرار دهید تا بجوشد  و به مدت ۲ تا ۴ دقیقه اجازه بدهید تا بپزد. ذرتها باید نرم شود. ذرتها را از آب خارج کنید و اجازه دهید تا آب آنها برود.
با استفاده از یک چاقو تیز، ذرتها را از داخل چوب خارج کرده  و داخل یک کاسه می ریزیم. سپس لوبیا و مرغ و نیمی از دسر را به آن اضافه می کنیم. آنها را با استفاده از قاشق مخلوط می کنیم . سپس گوجه فرنگی های مینیاتوری را به آن اضافه کرده و مجدد تمام مواد را مخلوط می کنیم.

میزان مواد مغذی که در این غذا وجود دارد :
کالری : ۴۵۸
پروتئین : ۳۶ گرم
کربوهیدرات : ۶۸ گرم
چربی اشباع شده : ۸ گرم
کلسیم : ۷۲ میلی گرم
آهن : ۳٫۹ میلی گرم
فولیت : ۲۶۴ میکروگرم
فیبر : ۱۳ گرم

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)