جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه دلمه فلفل سبز

دلمه-فلفل-سبز

معروف ترین و محبوب ترین دلمه ای که بر سر سفره ما ایرانی ها میباشد دلمه فلفل سبز است.امروز قصد داریم  طرز تیهه این دلمه خوشمزه را به شما عزیزان آموزش  دهیم

مواد اولیه

 

  • فلفل دلمه‌ای رنگی۴ عدد
  • برنجنصف پیمانه
  • پیاز داغیک پیمانه
  • گوشت چرخ کرده۱۵۰ گرم
  • لپه پختهیک پیمانه
  • آب گوجه‌فرنگییک پیمانه
  • رب گوجه فرنگیدو قاشق
  • سبزی دلمه۱۵۰ گرم
  • نمک و فلفلبه میزان لازم
  • روغن مایع دو قاشق

 

این غذا کم چرب و سرشار از ویتامین است و می‌توانید آن را در فر یا بخار پز یا روی اجاق گاز بپزید.

 

فلفل منبع غنی از ویتامینC و بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) است که هر دوی اینها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند و اثر رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کنند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت این دلمه ساده و خوشمزه و سالم را در برنامه غذایی هفتگی خود جا دهید.

 

دستور پخت

  1. ۱

    برنج را نیم پز کنید و لپه را کامل بپزید. گوشت را با پیاز و در صورت تمایل یک حبه سیر تفت داده و سبزی دلمه تازه را که شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید، نعناع، ترخون و مرزه است، خرد کرده و همراه گوشت در ظرفی بریزید.

  2. ۲

    لپه‌های پخته شده را به همراه برنج و پیاز داغ طلایی شده و گوشت چرخ کرده به آن اضافه کنید و بعد از اندازه کردن نمک و فلفل مایه، آن را کنار بگذارید. حالا سر فلفل دلمه‌ای‌ها را با چاقوی تیز برش دهید، تخم‌های آن را جدا کنید و بدنه فلفل دلمه‌ها را با یک قاشق روغن روی حرارت زیاد تفت دهید تا بعد از پخته شدن، فرم خود را از دست ندهد.

  3. ۳

    رب گوجه فرنگی را در روغن تفت دهید و به آن نمک و زردچوبه و فلفل اضافه کنید. آب گوجه فرنگی را روی آن بریزید و اجازه دهید ۵دقیقه بجوشد و غلیظ شود. داخل فلفل‌ها را با مخلوط تهیه شده پر کرده و آن‌ها را در سس گوجه‌ای که آماده کرده‌اید بچینید و روی حرارت بگذارید. تا زمانی که فلفل کاملا نرم و قابل خوردن شود. به همین شیوه می‌توانید فلفل‌ها را درون فر بپزید اما اگر می‌خواهید آنها را بخار پز کنید، باید بعد از پر شدن دلمه‌ها را روی توری بخار پز بگذارید، ته ظرف را کمی آب بریزید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بخارپز کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)