جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه بوقلمون و حبوبات فلفل دار

untitled-100

امروز تصمیم داریم یک غذای بسیار خوشمزه با بوقلمون را به شما عزیزان آموزش دهیم این غذا ۵۵۶ کيلوکالري دارد .برای تهیه این غذا ادامه مطلب را مطالعه کنید مي توانيد در کنار اين غذا ترشي فلفل ، کرم ترش کم چرب ، نان آرد ذرت و پنير چدار نوش جان کنيد.

مواد لازم : براي ۸ نفر

 

 

گوشت نمک سود۴ نوار باريک
بوقلمون ۷ درصد چربي۳ پوند
پياز خرد شده۴ فنجان
سير خرد شده۴/۱ فنجان
فلفل قرمز۲ عدد متوسط
پودر فلفل۳ قاشق غذاخوري
پودر کاکائو تلخ۳ قاشق غذاخوري
زيره سبز۴ قاشق غذاخوري
پوره گوجه فرنگي۵ قاشق غذاخوری
شيره کم شيرين۲ قاشق غذاخوري
لوبيا شسته شدهنیم لیوان
نمکبه میزان کافی

 

اطلاعات غذايي

 

 

کالري : ۵۵۶ کيلوکالري

کربوهيدرات : ۴۶ گرم

فيبر : ۱۲ گرم

چربي : ۲۱ گرم

پروتئين : ۴۶ گرم

قند : ۱۴ گرم

 

 

طرز تهیه :

 

 

۱٫ اجاق را آماده کنيد. ( يا يک ماهيتابه يک ليتري برداريد و آن را روي شعله متوسط گاز حرارت دهيد). گوشت نمک زده را در ماهيتابه بريزيد و اجازه دهيد در حدود ۶ تا ۸ دقيقه حرارت ببيند و طلايي شود. شعله گاز را زياد کرده و بوقلمون را اضافه کنيد. بگذاريد بوقلمون بپزد و با قاشق گوشت را هم بزنيد تا نسوزد. اين کار را در حدود ۸ تا ۱۰ دقيقه انجام دهيد.
۲- در اين مرحله پياز ، سير ، فلفل قرمز را اضافه کنيد. آنها را در حدود ۵ دقيقه حرارت دهيد تا سفت شود. حالا پودر فلفل ، پودر کاکائو و زيره سبز را روي غذا بريزيد. در حدود يک دقيقه غذا را تفت دهيد تا بوي معطر آن بلند شود.
۳- شيره را به همراه ۱ فنجان آب و ۴ قاشق نمک به پوره گوجه فرنگي اضافه کنيد. شعله گاز را کم کنيد و در حدود ۳۰ دقيقه اين مخلوط را روي گاز با حرارت کم بگذاريد تا به خوبي بپزد.
۴- حالا لوبيا ها را اضافه کنيد. آنقدر گوشت و لوبيا را بپزيد تا ترد شوند و اين خوراک لوبياي پرادويه را به مدت ۳۰ دقيقه ديگر روي حرارت کم گاز بگذاريد تا به خوبي بپزد. خوراک خوشمزه شما آماده است ؛ نوش جان !

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)