افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرح عملیاتی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

لزوم واکسیناسیون فلج اطفال برای تمام کودکان ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بر واکسیناسیون تمامی کودکان ایرانی و غیر ایرانی در مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال تاکید کرد.

به گزارش پزشکین به نقل ایسنا؛ دکتر سید مهدی طباطبایی با اعلام این خبر افزود: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال همانند سال‌های قبل امسال از ۱۸ فروردین در استان آغاز شد و در این طرح ۴۴۶ هزار کودک زیر ۵ سال بر علیه ویروس فلج اطفال واکسینه خواهند شد.

وی اظهار داشت: مرحله دوم عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله به منظور ایمنی بیشتر و پوشش حداکثری و هم افزایی دزهای واکسن در استان‌های مناطق گرمسیری کشور برای کودکان زیر ۵ سال اجرایی می‌شود.

طباطبایی افزود: ۲ هزار و ۹۰۰ تیم ۲ نفره در مرحله دوم، اجرای این طرح را برای ۴۴۶ هزار کودک زیر ۵ سال ایرانی و غیر ایرانی در سطح سیستان و بلوچستان بر عهده دارند.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: با وجود اینکه از سال ۷۹ هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی استان مشاهده نشده است، اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.

گفتنی است، فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می‌کند و سبب فلج دائمی اندام‌های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *