افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طب سنتی و راه درمان خوراکی ریزش مو

hh145

آقایان و خانم هایی که ریزش مو دارید و انواع راه های درمان شیمیایی و داروها و شامپوها را استفاده کرده اید در این مطلب شما را آشنا می کنیم با طب سنتی و راه درمان خوراکی ریزش مو .

در طب سنتي درمان‌ ريزش  مو به ۲ گروه تقسيم مي‌شود؛ درمان‌هاي موضعي و خوراکي. آنچه امروز بيشتر به کار مي‌رود، درمان‌هاي موضعي است. از نظر طب سنتي، روند توليد مو به مسايل دروني بستگي دارد و لازم است فرد مزاج معتدل و سالمي‌ داشته باشد تا رويش مويش سالم و درست انجام شود. در کساني که به دلايل مختلف دچار اختلال مزاج هستند، ريزش مو ديده مي‌شود. براي اين گروه درمان‌هاي موضعي کافي نيست و لازم است با درمان‌هاي خوراکي، ابتدا مزاج اصلاح شود.

براي پيشگيري از ريزش مو اصطلاحا از مواد #قابض استفاده مي‌شود و #حن ا، مورد و #سدر در اصطلاح عام ريشه را سفت مي‌کنند. نکته جالب اينکه هر ۳ گياه آثار ضدقارچ، ضدباکتري و ضدالتهابي هم دارند. افرادي که دچار ريزش مو مي‌شوند، معمولا پوست ملتهبي دارند و #بثورات پوستي و چربي در سطح پوست سر آنها مشهود است. اين ۳ گياه چربي و التهاب را کاهش مي‌دهند و از ريزش مو پيشگيري مي‌کنند.

برخي گياهان به افزايش خونرساني موضعي کمک مي‌کنند که از معروف‌ترين آنها گياه #رزماري است و فراورده‌هاي آن به‌راحتي در دسترس است. تمام گياهاني که جريان خون موضعي را تقويت مي‌کنند، نه‌تنها در پيشگيري از ريزش مو، بلکه در رشد مجدد آن نيز موثرند. #رزماري آثار ضدالتهابي هم دارد و مي‌تواند بيماري‌هاي التهابي پوست سر را بهبود دهد. برخي از ترکيب‌هاي بابونه و آويشن نيز خواص مشابه رزماري دارند و از فراورده‌هاي آنها براي بهبود اگزما و درماتيت استفاده مي‌شود. #آويشن نيز در عين حال که جريان خون موضعي را تقويت مي‌کند، آثار ضدباکتري و ضدقارچ دارد و مي‌تواند هم در پيشگيري از ريزش مو و هم تقويت رويش آن موثر باشد.

از جمله داروها و تونيک‌ها يا تقويت‌کننده‌هاي گياهي ديگر مي‌توان به گياه #نخل_مرداب اشاره کرد. اين گياه درگذشته به شکل خوراکي براي درمان بزرگي خوش‌خيم پروستات استفاده مي‌شد اما هم‌اکنون مصرف موضعي آن به دليل تاثيري که بر هورمون‌هاي جنسي مردانه دارد و مي‌تواند الگوي ريزش موي مردانه را کاهش مي‌دهد، براي درمان #ريزش مو به کار مي‌رود.

برخي درمان‌ها نيز در قديم انجام مي‌شدند اما امروزه به دليل ايجاد تحريکات پوستي، توصيه نمي‌شوند. مثلا قرار دادن سير و پياز رنده يا ورقه شده روي پوست گرچه خونرساني را تقويت مي‌کند و خواص ضدالتهابي دارد، اما باعث بروز تاول‌هاي شديد پوستي و حساسيت‌هاي شديد مي‌شود و استفاده از آنها درست نيست.

 

پزشکین : طب سنتی و راه درمان خوراکی ریزش مو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *