افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

صداهای ناحیه گردن نشان چیست

Chiropractor-Neck-Pain-385x401

  • تجربه صداهایی نظیر قرچ قروچ گردن را داشته اند، اما اگر صدای قرچ قروچ یا ساییده شدن ناهنجارتر بود، ممکن است نشانه تغییراتی باشد که به دلیل آرتروز یا استئوآرتریت در مفاصل ایجاد شده است.

مشکلات مختلف در گردن چگونه پدید می آیند چگونه قادر خواهیم بود از بروز ناهنجاری و ساییده شدن مفاصل گردن پیشگیری کنیم هر صدای ناهنجاری که از گردن شنیده شود حاکی از مشکلات در مفاصل و دیسک های آن می باشد هشدارهای ارتوپدها را در این زمینه بخوانید

صدای قرچ قروچ گردن از نظر پزشکی کریپتوس، یعنی شنیدن یا حس کردن صداهایی نظیر تق تق، قریچ یا ترق ترق در پوست یا مفاصل، نامیده می شود. کریپتوس نشان دهنده تجمع هوایی است که در فضای فشرده ای در مفصل یا بافت زیر پوستی محصور شده است.زمانی که تاندون یا عضله روی سطح استخوانی سر می خورد، باعث ایجاد صدایی نظیر صدای ترکیدن بادکنک می شود. در گردن این مورد زمانی رخ می دهد که مفاصل با چرخاندن گردن، سر می خوردند. این امری طبیعی است. اگر صدای قرچ قروچ گردن با درد همراه بود، با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت وجود مشکلاتی غیر طبیعی، تشخیصی صورت گیرد. این می تواند نشانه وجود آسیب دیدگی در رباط ها و یا برخی از غضروف های شل شده، باشد. بیماران دیگری که به التهاب تاندون و یا بورسیت مبتلا هستند نیز تجربه صداهایی نظیر قرچ قروچ گردن را داشته اند، اما اگر صدای قرچ قروچ یا ساییده شدن ناهنجارتر بود، ممکن است نشانه تغییراتی باشد که به دلیل آرتروز یا استئوآرتریت در مفاصل ایجاد شده است.

علائم و نشانه ها
کاهش دامنه حرکتی :
گردن و سر میتوانند انعطاف پذیری طبیعی خود را از دست بدهند، به خصوص زمانیکه سعی می کنید با گوش خود شانه ها را لمس کنید (فلکشن یا خم شدن جانبی) یا زمانیکه سعی می کنید آنها را به پشت شانه ها حرکت دهید (چرخش).

سردرد :
درد در قسمت پشت سر یا گردن که به سمت شقیقه و پیشانی نیز سرایت می کند.

درد عضلانی و حساسیت به لمس: 
زمانیکه لمس کردن و ایجاد فشار بر عضلات گردنی باعث درد آن می شود.

بی حسی یا سوزن سوزن شدن بازو : 
این مورد در نتیجه ‹فشرده شدن اعصاب› یا اسپوندیلوز گردن که به ترتیب به دلیل اسپاسم طولانی مدت عضلات گردن و افزایش سن ایجاد می شوند، می باشد.ایجاد سفتی یا وجود توده “سخت” نیز می توانند در محل اسپاسم عضلانی محسوس باشند.

قرمزی پوست : 
گاها در پوست اطراف گره در عضله و بیشتر از ان پس از دوش آب داغ، ایجاد می شود.

درمان
زمانیکه عوارض جانبی حادی نظیر گردن درد، سکته مغزی و آرتروز (استئوآرتریت) رخ می دهد، شما به مراقبت پزشکی نیاز خواهید داشت. تا زمانیکه مراقبت های پزشکی مناسب را دریافت نکرده اید، گردن خود را ثابت و بی حرکت نگه دارید و از حرکات ناگهانی بپرهیزی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *