افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه پاکسازی رورده و روش های مدرن این پاکسازی

شیوه پاکسازی رورده و روش های مدرن این پاکسازی

پاکسازی-کامل-روده-ها

پژوهشگران در این مقاله به بیان پاکسازی روده از زمان های خیلی دور تا به امروز پرداخته اند در این مطلب می خواهیم شیوه پاکسازی رورده و روش های مدرن این پاکسازی را بیان کنیم .

قدمت عمل پاکسازی طبیعی روده بزرگ به یونان باستان باز می‌گردد. پاکسازی روده بزرگ یا همان کولون در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در آمریکا رواج یافت. اما زمانی که نظریات پشت این کار اعتبارشان را از دست دادند، این عمل هم محبوبیت خود را از دست داد. با این وجود، پاکسازی روده با استفاده از چای، آنزیم‌‌ها یا شستشوی روده در سال‌های اخیر دوباره رواج پیدا کرده است. اما آیا عمل پاکسازی روده واقعا مفید است؟ هنوز نمی‌توان با قاطعیت به این سوال پاسخ مثبت داد. محققان تحقیقات اندکی در این زمینه انجام داده‌اند. در این مقاله، اطلاعاتی ارائه می‌شوند که می‌توانید از آنها برای تصمیم‌گیری درباره انجام عمل پاکسازی روده بزرگ کمک بگیرید.
پاکسازی طبیعی روده چیست؟
دو روش اصلی برای پاکسازی روده وجود دارد. یک روش با استفاده از محصولات خریداری شده انجام می‌شود. روش دیگر با شستشوی روده بزرگ توسط یک متخصص انجام می‌گیرد.
پاکسازی روده با محصولات پودری یا مایع: برخی مکمل‌‌های پاکسازی روده به صورت خوراکی مصرف می‌شوند. سایر مکمل‌‌ها باید از طریق مقعد مورد استفاده قرار بگیرند. در هر صورت، هدف این است که به روده کمک کنیم تا محتوای خود را تخلیه کند. این محصولات عبارتند از:
-محلول‌‌های تنقیه
-انواع محرک و غیر‌محرک مسهل‌‌ها
-دمنوش‌های گیاهی
-آنزیم‌‌ها
-منیزیم
پاکسازی روده با شستشوی روده: نخستین ماشین مدرن شستشوی روده تقریبا ۱۰۰ سال پیش اختراع شد. امروزه، عمل شستشوی روده توسط متخصصان بهداشت یا ‌درمانگران روده انجام می‌گیرد. شستشوی روده فرآیندی مشابه تنقیه دارد. اما در این روش آب بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ بو یا دردی هم احساس نمی‌شود. در حالی که روی یک میز خوابیده‌اید، یک پمپ کم ‌فشار یا مخزنی که بر اساس جاذبه عمل می‌کند، از طریق لوله کوچکی که در مقعد قرار گرفته، چندین لیتر آب را به داخل روده پمپاژ می‌‌کند.
پس از آنکه آب وارد روده شد، درمانگر شکم شما را ماساژ می‌دهد. سپس می‌توانید با حرکت دادن شکم آب را به بیرون منتقل کنید؛ با این کار، آب و اضافات داخل روده خارج می‌‌شوند. ممکن است درمانگر این پروسه را چندین بار تکرار کند. هر جلسه درمانی تقریبا یک ساعت طول می‌کشد. درمانگر می‌تواند از فشار و درجه حرارت‌های مختلف برای وارد کردن آب به داخل روده استفاده کند. آب به صورت خالص یا به همراه آنزیم‌ها، گیاهان دارویی، قهوه یا پروبیوتیک‌ها وارد روده می‌شود.
برای افزایش سلامت روده چه راه‌‌هایی وجود دارد؟
آنچه می‌خورید-و نه آنچه برای شستشو وارد روده می‌کنید-بیشترین تاثیر را بر سلامت روده دارد و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش داده و سلامت کلی شما را افزایش می‌دهد. افزایش فیبرهای محلول و نامحلول می‌تواند به درمان انواع مشکلات معده‌ و روده‌ مانند یبوست، بیماری دیورتیکول و سرطان روده بزرگ کمک کند. امریکایی‌ها در حالت طبیعی ۱۰ تا ۱۵ گرم فیبر در روز مصرف می‌کنند، در حالی که این مقدار باید ۲۰ تا ۳۵ گرم باشد. اگر برای هضم گلوتن مشکلی ندارید، منابع فیبر نامحلول مانند سیریل و غلات سبوسدار و فیبر محلول مانند سبوس، میوه‌، سبزیجات و بلغور جوی دوسر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
مایعات زیاد بنوشید، از مصرف تنباکو خودداری کرده و مصرف گوشت قرمز را نیز محدود کنید. علاوه بر این، در ابتدای ۵۰ سالگی، یا اگر پزشک توصیه کرده، قبل از این سن، تست غربالگری سرطان روده را انجام دهید.

پزشکین : شیوه پاکسازی رورده و روش های مدرن این پاکسازی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *