افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه های تشخیص نوع جنسیت نوزاد

445132_225

  • سونوگرافی رایج‌ترین راه تشخیص جنسیت نوزاد در دوران بارداری است. این متد به طور کلی در هفته‌های هجدهم تا بیست و دوم انجام می‌گیرد. سونوگرافی معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. گاهی اوقات برای تشخیص جنسیت نوزاد باید یک سونوگرافی اختصاصی انجام دهید

 

تشخیص جنسیت نوزاد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین است. اکثر افراد وقتی متوجه بارداری شما می‌شوند، به این فکر می‌کنند که هرچه سریع‌تر برای تشخیص جنسیت نوزادتان اقدام کنید. با این حال، برخلاف این باور عمومی که تمام والدین خواهان تشخیص جنسیت نوزاد قبل از تولد هستند، باید بگوییم که اینطور نیست. در واقع، حدود ۸۰ درصد از والدین تصمیم می‌گیرند که جنسیت نوزادشان را در دوران بارداری تشخیص دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید قبل از تولد نوزاد جنسیت او را تشخیص دهید، نگران نباشید. حالا اگر موافق این کار نیستید، حرف دیگری است!
راه‌های تشخیص جنسیت نوزاد
• سونوگرافی رایج‌ترین راه تشخیص جنسیت نوزاد در دوران بارداری است. این متد به طور کلی در هفته‌های هجدهم تا بیست و دوم انجام می‌گیرد. سونوگرافی معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. گاهی اوقات برای تشخیص جنسیت نوزاد باید یک سونوگرافی اختصاصی انجام دهید که می‌تواند برای‌تان گران تمام شود. اما توجه داشته باشید؛ سونوگرافی همیشه نتیجه نمی‌دهد و بعضا تفسیر درستی از آن نمی‌شود. سیاست کاری بعضی از پزشکان نیز به گونه‌ای است که جنسیت نوزاد را به والدین نمی‌گویند.
• یک متد سونوگرافی جدیدتر توسعه یافته است که می‌تواند حوالی هفته ششم انجام بگیرد. این متد، روش «رمزی» نامیده می‌شود. در این روش با بررسی محل قرارگیری جفت تشخیص داده می‌شود که نوزاد پسر است یا دختر. پزشکان چندان از این متد استفاده نمی‌کنند. به علاوه، امکان مشاهده اطلاعات به صورت آنلاین وجود ندارد.
• از آزمایش ژنتیک نیز می‌توان برای تعیین جنسیت نوزاد خود قبل از تولد استفاده کرد. از آنجایی که این متد برای نوزاد و روند بارداری خطرناک است، به ندرت از آن استفاده می‌شود و صرفا برای دریافت اطلاعات ژنتیکی به کار گرفته می‌شود. دو روش تهاجمی رایج برای تشخیص جنسیت نوزاد عبارتند از متدهای آمنیوسنتز و نمونه‌برداری از پرزهای جفتی (CVS). روش CVS معمولا در بین هفته‌های دهم تا دوازدهم از دوران بارداری انجام می‌گیرد، در حالی که آمنیوسنتز معمولا پس از هفته شانزدهم قابل انجام است. احتمال موفقیت این آزمایشات نزدیک به ۹۹٪ است. با این حال، به دلیل وجود خطر عفونت و توقف بارداری، به ندرت از این روش‌ها استفاده می‌شود.
• امروزه از تست‌های جدید با استفاده از DNA جنین استفاده می‌شود که تست DNA سلولی نام دارد. این تست در سه ماهه آخر بارداری انجام می‌گیرد.
• همچنین یک تست خانگی ادرار وجود دارد که Intelligender نامیده می‌شود. این آزمایش در اوایل هفته دهم از دورانبارداری انجام می‌شود. در این تست، با بررسی سلول‌های خاصی از ادرار مادر تشخیص داده می‌شود که نوزاد پسر است یا دختر.
• پیش‌بینی پا به سن گذاشته‌ها. بله، خانم‌های مسن در این زمینه صاحب‌نظر هستند. شنیدن این پیش‌بینی بی‌ضرر است. اغلب مردم مدعی هستند که پیش‌بینی آنها درست است، حتی اگر صرفا جنبه سرگرمی داشته باشد. شنیدن پیش‌بینی آنها از جنسیت نوزاد می‌تواند جالب باشد.
• برخی می‌گویند اگر ضربان قلب جنین را اندازه‌گیری کنید، می‌توانید به جنسیت نوزاد پی ببرید. یک باور قدیمی وجود دارد که می‌گوید ضربان قلب بالاتر از ۱۴۰ به معنای نوزاد دختر و ضربان قلب پایین‌تر از آن به معنای نوزاد پسر است. تا به امروز تحقیقات زیادی در این رابطه به انجام رسیده است تا صحت و سقم این گفته مشخص شود.
• آیا تا به حال در مورد ارتباط اندازه و فرم شکم با جنسیت نوزاد چیزی شنیده‌اید؟ عکس‌های دوران بارداری خود را دوباره نگاه کنید! حتما خواهید فهمید چه چیزی در شکم داشتید. بر اساس باورهای قدیمی، مادرانی که شکم‌های برآمده و گرد دارند، صاحب نوزاد پسر خواهند شد. در مقابل، اگر قیافه شما داد می‌زند که باردار هستید یا نوزاد در قسمت پهلوها جا خوش کرده است، به احتمال زیاد صاحب دختر خواهید شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *