افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه هایی برای جلوگیری از سفید شدن مو

ar4-5796

  • توصیه معروف در این مورد این است که می‌گویند باید از کندن موهای سفید اجتناب کرد، چون باعث بیشتر شدن آنها می‌شود! اما آیا این حرف درست است؟ در این مورد با دکتر الهام ابوسعیدی، متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت می‌کنیم.

جلو گیری از سفید شدن مو ها امروزه از دغدغه های اصلی افراد میان سال است زیرا که مشخص ترین نشانه از کهولت سن را می توان سفید شدن مو ها دانست. عهده ای را این باورند که اگر موی سپید را بکنی افراد آنها افزایش خواهد یافت و فراگیر خواهند شد اما واقعا این گونه است.

دیدن یک موی سفید لابه‌لای خرمنی از موهای تیره و جوان برای هر زنی کمی اندوه به همراه دارد و سعی می‌کند آن را لابه‌لای بقیه موهایش پنهان کند تا هم از چشم دیگران پنهان بماند و هم خودشان این اتفاق ناخوشایند را فراموش کنند. فراموش می‌کنند چون گریزی از این اتفاق نیست! کاش می‌توانستیم زمان را متوقف کنیم و از سفید شدن موها یا چروک خوردن صورت جلوگیری کنیم اما عمر می‌گذرد و کسی جلودار این گذر نیست.
یک تار موی سفید شاید مساله چندان مهمی نباشد اما اگر این تعداد بیشتر شود پنهان کردن آنها کار سختی خواهد شد و چاره‌جویی دیگری باید برای آن کرد. راهکار برخی از زنان در این مواقع این است: جلوی آینه ایستاده و در حال جستجو در میان تار به تار موها برای شکار سفیدها! بعد هم کندن و از ریشه درآوردن مو. آنها صورت مساله را با این کار پاک می‌کنند اما اغلب مادران و مادربزرگان و نسخه‌های خانگی از این شیوه منع می‌کنند.

توصیه معروف در این مورد این است که می‌گویند باید از کندن موهای سفید اجتناب کرد، چون باعث بیشتر شدن آنها می‌شود! اما آیا این حرف درست است؟ در این مورد با دکتر الهام ابوسعیدی، متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت می‌کنیم. او می‌گوید: این تصور اشتباه است چون هر مو پیازچهمخصوص به خودش را دارد و در هر یک از این پیازچه‌های مو سلول‌های مخصوص رنگدانه وجود دارد که رنگ طبیعی موی هر کسی بر اساس همین رنگدانه‌ها تعریف می‌شود. در دوران جوانی این سلول‌ها سالم و جوان و فعال هستند رنگدانه‌هایی تولید می‌کنند که رنگ موی طبیعی شما را می‌سازند اما با روند پیری و مرگ سلول‌های مختلف رنگدانه‌های مو نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دیگر قادر به تولید رنگ نیستند یا توانایی انتقال آن را به ساقه مو ندارند. به همین دلیل مویی که متصل به پیازچه‌ای است که رنگدانه‌ساز آن غیرفعال شده است، سفید می‌شود.
بنابراین اگر یک تار موی سفید را بکنید تعداد آنها زیاد نمی‌شود اما از همان پیازچه باز هم موی سفید رشد می‌کند و در حقیقت این درمان مشکل سفید شدن موهای شما نیست. علت اینکه برخی تصور می‌کنند تعداد موهای سفیدشان در اثر کندن یک تار مو بیشتر می‌شود، این است که وقتی پروسه مردن سلول‌های رنگدانه‌ساز آغاز می‌شود، به دلیل کندی رشد مو ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا شما متوجه سفیدشدن تار موهای دیگر‌تان شوید. به همین دلیل تا زمانی که موی سفیدی کنده شده دوباره رشد کند، احتمالا تعداد بیشتری از موهای سفید را می‌توانید در اطراف آن مشاهده کنید و همین موضوع این تصور را به وجود می‌آورد که به دلیل کندن موی سفید تعداد آنها بیشتر شده است.
سفیدنشدن دیگر موهای شما دلیل خوبی نیست تا به کار کندن موهای سفید ادامه دهید چون در هر حال این کار آسیب‌هایی برای موی شما به همراه دارد. تکرار این عمل باعث می‌شود که به پیازچه موی شما آسیب برسد و حتی باعث ایجاد زخم موضعی و در پی آن عفونت موضعی شود. حتی در مواردی این عمل به طاسی سر در آن موضع منجر شده است. اگر خلاص شدن از موهای سفید برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید آنها را با قیچی تا جایی که امکان دارد کوتاه کنید. این کار باعث می‌شود تا زمانی که موی سفید مجددا رشد کند از تاثیر آنها روی زیبایی و روحیه خود در امان باشید!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *