افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه صحیح شستشو موهای سر

1

 

 

 

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر اهمیت زیادی به سلامت و بهداشت خود می دهید و روزانه دوش می گیرید، بهتر است که موهایتان را به روش صحیح بشویید. چرا که بد شستن موها نه تنها سودی ندارد بلکه می تواند باعث آسیب دیدن و ضعیف شدن ریشه ی موهایتان شود. در ادامه شیوه ی صحیح شستشوی مو را به شما خواهیم گفت. .

آماده‌سازی قبل از شستشو
قبل از استحمام، موهای خود را کامل شانه بزنید. این کار باعث می‌شود گره‌های مو باز شود و از شکستن موها جلوگیری می‌کند. همچنین این کار باعث می‌شود بقایای محصولات شکل‌دهنده از روی موها پاک شود.

انتخاب شامپو
مطمئن شوید شامپویی که خریداری می‌کنید مناسب نوع موهایتان است. همچنین می‌توانید یک بار در ماه از شامپوهای شفاف‌کننده بهره ببرید تا بقایای محصولات شکل‌دهنده را از روی پوست سرتان پاک کنید.

شستشو

  1. موهای خود را کاملاً با آب ولرم خیس کنید. از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ پوست سر را خشک می‌کند و باعث تحریک غدد چربی و ترشح بیش از حد چربی در پوست سر می‌شود. همچنین آب داغ ممکن است پوست سرتان را بسوزاند.
  2. کمی شامپو (به اندازه یک چهارم کف دست) روی کف دست خود بریزید. این مقدار برای موهای کوتاه تا متوسط استاندارد است. شما می‌توانید با توجه به طول موی خود این مقدار را افزایش دهید.
  3. کمی آب به شامپو اضافه کنید تا کف کند. سپس آن را به طور مساوی و به صورت ملایم روی موهای خود بمالید. از ریشه مو شروع کنید و تا نوک موها را شامپو بزنید.
  4. سپس شامپو را به آرامی و با حرکات دایره‌وار بر روی پوست سر خود با استفاده از انگشتانتان ماساژ دهید. بعد این کار را در اطراف گردن و پشت سر ادامه دهید تا به فرق سر خود برسید. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه این کار را ادامه دهید.
  5. بعد از رسیدن به فرق سر ممکن است مجددا کمی شامپو اضافه کنید (در صورت نیاز). قبل از انجام ماساژ بالای سر، دوباره تا گردن را ماساژ دهید. ممکن است ماساژ بالا و پایین سرتان بین ۱ تا ۲ دقیقه به طول بکشد. زمانی که موها را به سمت فرق سر ماساژ می‌دهید، موها را به سمت بالا نکشید و موها را بالای سر جمع نکنید؛ زیرا این کار موها را گره می‌زند و شما نمی‌توانید انگشتانتان را به پوست سرتان برسانید. پوست سر شما ناحیه‌ای است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  6. در مرحله بعد ماساژ را در امتداد خط مو در بالای گوش خود به سمت پایین ادامه داده و با حرکت دایره‌وار به پشت گوش خود برسید. این ناحیه معمولاً نادیده گرفته می‌شود و کاملاً مستعد رشد قارچ است.

آب‌کشی

  1. تمام نواحی موها را با آب گرم به طور کامل آب بکشید. در این حین موها را دسته دسته از هم جدا کنید تا آب به تمام نواحی برسد.
  2. سر خود را پایین نگه دارید تا آب به تمام لایه‌های مو نفوذ کند. با چرخاندن سر به راست و چپ اجازه دهید آب به تمام نواحی سر برسد.
  3. پشت گوش‌هایتان را با دست بمالید.
  4. موهای خود را بلند کنید تا آب در امتداد موها تا پشت گردن به جریان در آید.
  5. با دستانتان به آرامی موهای خود را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.

نرم کننده

  1. مقداری نرم کننده روی کف دست بریزید و دست‌ها را به هم بمالید تا کف تشکیل شود.
  2. موهای خود را به جلو بیاورید و به نوک موها نرم‌کننده بزنید. سپس، می‌توانید تا میانه تارهای مو را نرم‌کننده بمالید. نرم کننده را روی پوست سر و ریشه های مو ماساژ ندهید؛ زیرا باعث می‌شود مقدار زیادی از آن روی پوست سر باقی بماند. این موضوع غدد چربی را تحریک کرده، فولیکول‌های مو را مسدود می‌کند و مانع از رشد مو می‌شود.
  3. ۲ تا ۳ دقیقه منتظر بمانید.
  4. موها را با آب خنک آب بکشید. موهای خود را در حین آب‌کشی نمالید، بلکه آن را به آرامی فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شود. آب خنک باعث حفظ رطوبت، انعطاف‌پذیری و نرمی مو می‌شود.

خشک کردن
حوله‌های ضخیم باعث شکسته شدن موهای مرطوب و فر شدن آن‌ها می‌شود. از حوله‌های مایکروفایبر استفاده کنید یا یک تی‌شرت نخی قدیمی‌ را به جای حوله دور سر خود بپیچید و به مدت ۱۰ دقیقه نگه دارید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *