افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه صحیح شانه زدن مو

  • شانه زدن درست مثل کاری مانند ماساژ دادن برای حفظ پوست سر و موی شما و سلامت آنهاست. در اینجا به چگونگی آن اشاره می‌کنیم.

 

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید نسبت به موهایتان انجام دهید این است که آن را با شدت و به کرات شانه کنید. به خاطر داشته باشید که نحوه‌ی شانه کردن موها روی رژیم مراقبتی آنها تأثیر بسزایی دارد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که شانه کردن مو به کرات در روز باعث سالم ماندن و حفظ درخشندگی آن خواهد شد. اما طریقه‌ی صحیح شانه زدن چگونه است؟
آیا زیاد شانه زدن به آن کمک می‌کند؟
بله، شانه زدن درست مثل کاری مانند ماساژ دادن برای حفظ پوست سر و موی شما و سلامت آنهاست. در اینجا به چگونگی آن اشاره می‌کنیم:
-شانه زدن باعث تحریک پوست سر شده و به جریان خون در این ناحیه کمک می‌کند. بالا رفتن جریان خون باعث می‌شود اکسیژن و مواد مغذی در ناحیه سر بیشتر شده که به تغذیه‌ی ریشه‌ی مو و افزایش رشد مو می‌انجامد.
-شانه زدن باعث فعال شدن غدد سباسه می‌شود که چربی پوست سر را تولید می‌کنند. علاوه بر حفظ پوست سر و مرطوب نگه داشتن پوست، سبوم یا همان چربی پوست می‌تواند سطح پوست سر را پوشانده و میزان pH پوست سر را هم تنظیم کند که برای سلامت مو بسیار مهم است.
-شانه کردن زیاد به حفظ حالت مو کمک می‌کند. در واقع این کار باعث حرکت روغن‌های حالت‌دهنده مو از پوست سر به سمت ساقه‌ی مو شده و در نتیجه به حالت گرفتن این قسمت از مو می‌انجامد.
‌چند بار در روز باید موها را شانه زد یا شست؟
بسیاری از متخصصان مو معتقدند که شستشوی زیاد مو یا شانه کردن زیاد آن باعث آسیب آن خواهد شد. به طور دقیق نمی‌توان گفت که این کار باید چند بار انجام شود. همان کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید برای موهایتان خوب است. مادامی که شانه زدن مو را به شکل درست انجام دهید می‌توانید این کار را هم صبح و هم شب تکرار کنید. ترجیحا این کار را با شدت و فشار انجام ندهید و اگر موهایتان درهم برهم است می‌توانید موقع شانه زدن از چند قطره روغن آرگون استفاده کنید.

منبع: الودکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *