افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه درمان تاول پا

4e899c4d-9bec-46fc-801f-5f466cb278e0

 

تاول های پوستی یا به دلیل سوختگی و یا قارچ پوستی و آلودگی پوست بوجود می آید در این جا می خواهیم درباره تاول پا و شیوه درمان تاول پا اطلاعاتی پزشکی را بیان کنیم همراه ما باشید .

دردناک، سوزناک، آزار دهنده و طاقت فرسا؛ صحبت از تاول پا است. ضایعه ای که با وجود کوچکی به خوبی توان خانه نشین کردن ما را دارد؛ اما این تاول های کوچک چه هستند؟ چه طور می شود با آنها مبارزه کرد؟ چگونه می توان درد آنها را کاهش داد؟

 تاول های پا حباب های کوچکی هستند که در قسمت خارجی پوست پا رشد می کنند، تاول هایی که اغلب هم زمان با شروع فصل گرما و استفاده بیشتر از کفش های نه چندان سالم افزایش پیدا می یابند. هر چند بیشتر تاول ها احتیاج به درمان و توجه خاصی ندارند ولی با به کار گیری برخی شیوه های ساده می توان مانع از بزرگ تر شدن آنها شد.

یکی از بهترین و ابتدایی ترین اقداماتی که برای رهایی از تاول ها باید انجام داد شستن آنها با آب و صابون است؛ چراکه سهل انگاری در انجام این کار گاهی موجب عفونی شدن تاول ها می شود. علاوه بر این، شستن پا در محلول آب و نمک شیوه ای دیگری است که به ضدعفونی کردن پا کمک بسیاری می کند. یک اتفاق رایج در مورد تاول های پا ترکیدن ناگهانی و بدون دخالت عامل بیرونی است، اتفاقی که پس از آن به سرعت باید پا را کاملاً شست و شو دادف خشک کرد و از آنتی بیوتیک های موضعی برای بهبود آنها استفاده کرد.

نکته قابل توجه این در مورد تاول ها پرهیز از ترکاندن عمدی آنهاست؛ مگر آنکه تاول بسیار درناک شده باشد. مهم آن است که پیش از ترکاندن تاول پوست خود را به خوبی با آب سرد بشویید، سطح پوست را به الکل آغشته کنید و از یک ابزار کاملاً استریل شده برای این کار استفاده کنید. دقت کنید که نیازی به گرم کردن سوزن یا وسیله های این چنینی نیست، کافی است شما سوزن را به خوبی با الکل بشویید. پس از نابود کردن تاول ها پای خود را با یک پارچه نخی تمیز کاملاً خشک کنید و از آنتی بیوتیک های موضعی برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکلی استفاده کنید.

شاید این راه ها به نظر ساده برسند؛ ولی اجرای درست آنها نه تنها میزان آزار دهندگی تاول ها را کاهش می دهد بلکه بروز دوباره این عارضه های پوستی کوچک را کاهش می دهد.

 

پزشکین : شیوه درمان تاول پا

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *