افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه جدید و ایمن آزمایش سلامت جنین

%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%82%d8%b7-%d8%ac%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%da%a9%d8%b1%d8%b1-%da%a9%d8%b4%d9%81-%d8%b4%d8%af

  • محققان با بررسی سطح مولکولی-زیستی DNA می‌توانند تشخیص دهند که این DNAA مربوط به مادر است یا جنین. تکنیک‌هایی که امروزه برای انجام آزمایش ژنتیک بر روی جنین به کار گرفته می‌شوند، از نوع هجومی هستند مانند آمنیوسنتز، که یک درصد خطر سقط را به همراه دارد.

 

دانشمندان چینی، روشی ایمن‌تر برای آزمایشات ژنتیک جنینی کشف کردند که فقط شامل آزمایش خون از مادر می‌شود. تیم تحقیقاتی دانشگاه هنگ‌کنگ در چین، توانستند DNA جنین را در خون مادر مشاهده کنند و این یعنی پزشکان می‌توانند برخی از مشکلات ژنتیکی مربوط به جنین را فقط با نمونه‌گیری از خون مادر و بدون آسیب رساندن به جنین شناسایی کنند. به گفته دیوید لویی، رئیس واحد مراقبت بیمارستان ناتینگهام، محققان با بررسی سطح مولکولی-زیستی DNA می‌توانند تشخیص دهند که این DNAA مربوط به مادر است یا جنین. تکنیک‌هایی که امروزه برای انجام آزمایش ژنتیک بر روی جنین به کار گرفته می‌شوند، از نوع هجومی هستند مانند آمنیوسنتز، که یک درصد خطر سقط را به همراه دارد.

آزمایش آمنیوسنتز، بین هفته‌های ۱۵ و ۱۸ بارداری و با استفاده از یک سوزن سرنگ بلند انجام می‌شود که طی آن مقداری از مایع آمنیوتیک برای بررسی گرفته می‌شود. در دیگر تکنیک‌ها نیز مانند تست نمونه‌برداری از پرز‌های جفتی، تا یک درصد خطر بروز سقط وجود دارد. این تیم تحقیقاتی، در حال بررسی چگونگی انتقال بیماری‌های ژنتیکی از طریق پدر به جنین نیز هستند. البته پس از کشف این موضوع بسیاری از متخصصان اخلاق پزشکی معتقدند که با وجود امکان دسترسی آسان به DNAA جنین، احتمال بالا رفتن آمار سقط خودخواسته وجود دارد. زیرا بسیاری از والدین خارج از بحث پزشکی، به صورت سلیقه‌ای از این امکان استفاده می‌کنند برای مثال، برای تعیین جنسیت یا در صورت تشخیص احتمال بروز بیماری‌های مزمن یا صعب‌العلاج مانند سرطان در جنین.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *