افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی و درمان شپش سر

 

شیوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی و درمان شپش سر

cosmetic-6633

در این جا می خواهیم دو مطلب را مورد بررسی قرار دهیم و آن شیوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی و درمان شپش سر که هر کدام را به طور کامل شرح می دهیم .

راه‌های مبارزه با شپش سر

 در رابطه با راهکار درمان شپش سر از طریق طب سنتی اظهار داشت: بهترین روشی که برای درمان شپش سر می‌توان استفاده کرد شست‌وشوی سر از طریق سرکه بوده که باید این سرکه به طریق سنتی تهیه شده باشد.

وی افزود: سرکه‌هایی که به روش صنعتی تهیه شده چندان اثر مطلوبی در درمان شپش نداشته، همچنین بهتر بوده استفاده از سرکه را هنگام استحمام در نظر گرفت به صورتی که تقریبا یک استکان سرکه را با دو برابر آب مخلوط کرده  و حدود ۲۰ دقیقه سر را با آن شستشو داد.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه شست‌وشوی سر با سرکه در بزرگسالان ۲۰ دقیقه و در کودکان ۵ تا ۱۰ دقیقه توصیه می‌شود، اظهار داشت: هنگام شستشو و پس از آن باید موهای سر را با شانه‌های دانه ریز مرتب کرد به طوری که تمام شپش‌ها از موی سر جدا شوند.

اسلامی‌پور با اشاره به حالت چسبندگی رشک و شپش به سر گفت: سرکه علاوه بر اینکه حالت چسبندگی رشک‌های سر را از بین می‌برد به طور کامل سبب درمان شپش نیز می‌شود، همچنین این راهکار ریشه مو را نسوزانده و آسیبی به آن نمی‌رساند.

متخصص طب سنتی استفاده از مخلوط سرکه و آب را برای درمان شپش یکی از غیرسمی‌ترین روش‌ها برشمرد و بیان کرد: برخی از افراد دم کرده اسپند آسیاب شده را توصیه می‌کنند که به نظرم اسپند مقداری خاصیت سمی داشته و می‌تواند بر روی مو عوارضی را ایجاد کند.

روش‌های درمانی آرتروز

سید منصور رایگانی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی، توان‌بخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: آرتروز یا سائیدگی مفاصل در کل دنیا شایع‌ترین بیماری مفصلی در بین زنان و مردان به شمار می‌رود.

وی افزود: آرتروز در موارد زیادی علائم رادیولوژی و عکس‌برداری دارد اما برای بیمار علائم خاصی ایجاد نمی‌کند.

رئیس انجمن طب فیزیکی و توان‌بخشی ایران اضافه کرد: آرتروز، زمانی جدی است و نیاز به درمان دارد که برای بیمار علائم بالینی ایجاد کرده باشد.

وی شایع‌ترین علائم بالینی آرتروز را درد مفاصل عنوان کرد و گفت: دردی که بیشتر هنگام حرکت مفصل ایجاد می‌شود، نشان‌دهنده بروز آرتروز است. پس از درد، انحراف مفاصل و ایجاد محدودیت‌های حرکتی برای بیمار جزء شایع‌ترین علامت آرتروز به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد :دردهایی که در آرتروز ایجاد می‌شود، هنگام حرکت مفاصل بروز می‌کند بنابراین اگر مفاصل در هنگام استراحت نیز دردناک باشند و این درد همراه با قرمزی و تورم و گرما باشد، ممکن است به دلیل درگیری‌های خاص مفصلی مانند رماتیسم یا عفونت باشد که نیاز به درمان سریع دارد.

رایگانی بابیان اینکه هر دردی در مفاصل، ستون فقرات و اندام‌ها به معنای آرتروز نیست، تصریح کرد: بیشتر مفاصل زانو، لگن، بند انتهایی انگشتان دست، شست پا، مفاصل ستون فقرات، و سوراخ‌های بین مهره‌ها در گردن و کمر در آرتروز درگیر می‌شوند.

متن کامل خبر

شیوه‌های تشخیص دارو و لوازم بهداشتی تقلبی

شاید شنیده باشید که کسی بر اثر استفاده از دارو تقلب جانش را از دست داده است یا استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و بی‌کیفیت برای کسی عارضه و آسیب‌های جدی در پی داشته است. در این مواقع نخستین سوالی که در ذهن شما نقش می‌بندد این است که چگونه می‌شود محصولات تقلبی را تشخیص داد و از مشکلات استفاده از کالاهای سلامت محور جعلی و بی کیفیت در امان ماند.

هرچند موضوع جعل و تقلب در کالاهای سلامت‌محور بحث امروز و دیروز نیست و همیشه عده‌ای سودجو با قاچاق یا تولید کالاهای بی‌کیفیت، سلامت جامعه را به خطر می‌انداخته و می‌اندازند.

از این و بنا به اهمیت امنیت در اصالت کالاهای سلامت‌محور، سازمان غذا و دارو از مدتی قبل اقدام به راه‌اندازی سامانه مرکزی ردیابی، ره‌گیری و کنترل اصالت کرده است؛ که به‌وسیله آن به‌تمامی فرآورده‌های سلامت‌محور نظیر دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی شناسه ره‌گیری و شناسه اصالت تخصیص داده می‌شود.

شناسه اصالت چیست؟

 این شناسه‌ها در قالب برچسب اصالت بر روی داروها الصاق یا در برخی از موارد بر روی بسته داروها چاپ می‌شود. آنچه اهمیت دارد، این است که برچسب یا شناسه‌ای که بر روی داروها الصاق یا چاپ می‌شود، به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند نشانگر اصالت یک کالا باشد! بنابراین چنانچه همه ما قصد خرید یکی از کالاهای فوق را داریم، اولاً باید نسبت به اینکه کالا یا فرآورده مزبور برچسب یا شناسه اصالت دارد اطمینان حاصل کنیم و در گام بعدی شناسه آن را از یکی از راه‌هایی که در ادامه توضیح داده می‌شود استعلام کنیم.

 پس‌ازاینکه اصالت فرآورده مزبور توسط سامانه سازمان غذا و دارو مورد تائید قرار گرفت، اطلاعات دریافتی را با فرآورده تطبیق می‌دهیم. پس‌ازاینکه تطبیق موفقیت‌آمیز بود می‌توانیم فرآورده مزبور را با اطمینان کافی مصرف کنیم.

پزشکین : شیوه تشخیص لوازم آرایشی تقلبی و درمان شپش سر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *