افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیوه برنامه غذای کودکان هشت ماه

79667_341

  • در سن هشت ماهگی شیرخوار باید روزانه ۴ وعده غذای کمکی سه وعده سوپ و یک وعده فرنی یا حریره بخورد. در ضمن روزانه باید یک زرده تخم‌مرغ به کودک داد. با توجه به اینکه بافت تخم‌مرغ سفت است برای اینکه شیرخوار به راحتی آن را بخورد، می‌توان آن را در سوپ رنده کرد یا با کمی ماست، شیر یا کره مخلوط و به او بدهید.

 

  معمولا در سن هشت تا نه ماهگی بسیاری از بچه‌ها برخلاف اینکه در ماه‌های قبل به خوبی غذای کمکی را می‌خوردند ولی حالا از مصرف غذا ممانعت می‌کنند. درحقیقت اگرچه در ماه‌های اول به خوبی از غذا استقبال می‌کردند، ولی به تدریج به دلیل اینکه متوجه می‌شوند تغذیه با شیرمادر راحت‌تر است، تمایلی به خوردن غذا نشان نمی‌دهند. در این دوره مادر باید سعی کند حتما کودک غذا را بخورد چون کالری دریافتی از مصرف غذا باعث رشد او می‌شود.
در سن هشت ماهگی شیرخوار باید روزانه ۴ وعده غذای کمکی سه وعده سوپ و یک وعده فرنی یا حریره بخورد. در ضمن روزانه باید یک زرده تخم‌مرغ به کودک داد. با توجه به اینکه بافت تخم‌مرغ سفت است برای اینکه شیرخوار به راحتی آن را بخورد، می‌توان آن را در سوپ رنده کرد یا با کمی ماست، شیر یا کره مخلوط و به او بدهید. توصیه به مصرف روزانه تخم‌مرغ به این خاطر است که در این سن شیرخوار می‌خزد، به حالت چهاردست و پا می‌رود و دائم در حال حرکت است بنابراین باید انرژی دریافتی او هم افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه بعد از یکی دو ماه از گذشت غذای کمکی، شیرخوار دیگر میلی به خوردن فرنی ندارد، می‌توان مقداری نان را در آب مرغ یا گوشت له یا اینکه بیسکویت ساده را با شیر مخلوط کرد و به کودک داد. علاوه بر این، از این سن به بعد باید به کودک میوه‌هایی مثل سیب و گلابی (به صورت رنده شده) و همچنین موز داده شود. البته موز باید به صورت شیرموز یا موز له‌شده باشد و با قاشق داخل دهان کودک گذاشت. از اواخر هشت ماهگی نیز می‌توان انواع پوره را به برنامه غذایی کودک اضافه کرد.

 

منبع : سلامانه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *