افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شیر غنی شده در هوای آلوده می‌تواند کمک کننده باشد

آلودگی هوا و ضرورت مصرف شیر غنی شده

به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ صنعتی شدن زندگی و تولید گازها و ذرات آلوده و معلق موجود در هوا، سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار داده و آلودگی هوا برای تمامی افراد جامعه مضر است. اما کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی در معرض آسیب بیشتر و پر خطرتر قرار دارند. هنگامی که آلاینده های موجود در هوا وارد بدن شوند با سلول‌های بدن واکنش هایی می‌دهند که عوامل مخربی چون رادیکالهای آزاد را در پی دارد. رادیکال‌های آزاد سلول‌های بدن را تخریب کرده و باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شوند. اما چطور می‌توان از این امر جلوگیری کرد یا حداقل بدن را در مقابل آن تقویت کرد؟ یکی از راه‌حل‌ها، مصرف شیر غنی شده است.

چطور شیر غنی شده در هوای آلوده می‌تواند کمک کننده باشد؟

کلسیم

شیر غنی شده به دلیل دارا بودن فسفر، منیزیم، روی و کلسیم خنثی کننده سموم است. یکی از توصیه‌های مهم پزشکان به تمام افراد مصرف لبنیاتی مثل شیر و ماست به وِیژه شیرهای غنی شده و کم چرب است. چرا که کلسیم موجود در نوع کم چرب شیر بیشتر بوده و این ماده معدنی از جذب سرب و فلزات سنگین در بدن جلوگیری می‌کند. به این صورت که کلسیم با فلزات سنگین نظیر سرب ترکیب می‌شود و آن‌ها را از بدن خارج می‌کند.

چرا شیر غنی شده به افزایش قد کودکان کمک می کند؟آیا فکر می کنید فرزندتان به اندازه کافی قد نکشیده است؟ بدون شک به عنوان یک مادر یا پدر دوست دارید فرزند شما رشدی سالم و طبیعی داشته باشد. جای نگرانی نیست! به کمک تغذیه مناسب و مصرف ویتامین…
ادامه مطلب

ویتامین D

در شهرهای بزرگ که معمولا هوای آلوده‌ای دارند، کمبود ویتامین D بسیار شایع است. مصرف شیر علاوه بر این ‌که باعث نرم شدن مخاط تنفسی فوقانی مری و معده می‌شود، در حالت غنی شده یکی از مهم‌ترین منابع دریافت ویتامین D است و مانع جذب ذرات آلاینده به ویژه ذرات فلزی می‌شود. هنگام آلودگی هوا، ساخت ویتامین D از طریق پوست به شدت کاهش می‌یابد.

ویتامین E

ویتامین E یکی دیگر از ترکیب های مهمی است که بدن را درمقابل اثرات زیان آور آلودگی هوا مصون می‌کند. خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین باعث حفاظت از غشای سلولی می شود. ویتامین  Eسلول‌های ریه را که به طور دائم با اکسیژن و گلبول‌های سفید خون برای مقابله با بیماری‌ها در تماس هستند محافظت می‌کند، باعث کمک به دریافت اکسیژن توسط سلول‌های مغز شده و زوال عقل و پیری سلول‌های مغزی را به تاخیر می‌اندازد. علاوه بر این با تقویت بدن از خطر ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند، مانع آسیب به ژن‌ها و DNA در زمان آلودگی هوا می‌شود، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و هنگام آلودگی هوا موجب می‌شود افراد از انواع بیماری‌ها به ویژه سرماخوردگی در امان باشند و مهم‌تر از همه، از اندام‌هایی مثل چشم و پوست که به هنگام آلودگی در معرض آسیب جدی قرار دارند محافظت می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *