افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

مصرف شکلات تلخ موجب کاهش استرس و تقویت حافظه

مصرف شکلات تلخ موجب کاهش استرس و التهاب می شود

یافته های دو مطالعه جدید نشان می دهد مصرف شکلات تلخ موجب کاهش استرس و التهاب می شود و در عین حال، حافظه، سیستم ایمنی و خلق و خو را بهبود می بخشد.

به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ محققان دانشگاه لومالیندا کالیفرنیا دریافتند مصرف شکلات تلخ که حاوی غلظت بالا کاکائو (حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ۳۰ درصد شکر ارگانیک حاصل از نیشکر) باشد تاثیرات مثبتی بر میزان استرس، التهاب، خلقیات، حافظه و سیستم ایمنی دارد. کاکائو منبع غنی فلاوونوئیدهاست که می تواند بر سلامت شناختی و قلبی-عروقی تاثیر داشته باشد.

«لی برک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در مطالعات خود دریافتیم هر چقدر میزان غلظت کاکائو در شکلات بیشتر باشد، تاثیر آن بر سلامت شناختی، حافظه، خلقیات، و سیستم ایمنی مثبت تر خواهد بود.»

فلاوونوئیدهای موجود در کاکائو دارای خواص ضداکسایشی و ضدالتهابی هستند که برای سلامت مغز و قلب-عروق بسیار مفیدند.

محققان در اولین تحقیق دریافتند شکلات تلخ (۷۰ درصد کاکائو) بر تجلی ژن انسان تاثیر می گذارد، و موجب تنظیم واکنش ایمنی سلولی، سیگنال دهی عصبی و ادراک حسی می شود.

در مطالعه ای دیگر آنها دریافتند شکلات تلخ (۷۰ درصد کاکائو ارگانیک) موجب افزایش سلامت مغز، تقویت پردازش شناختی، یادگیری، حافظه، یادآوری و تمرکز ذهن آگاهی می شود.

محققان قرار است در مطالعات بعدی به تعیین مکانیسم تاثیرگذار بر وجود این رابطه بپردازند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *