افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شما هم وقتی به خورشید نگاه می کنید عطسه می کنید

  • عطسه دقیقا یک بیماری شناخته شده محسوب می شود. عوامل بسیاری از جمله نور سبب پیدایش عطسه می شود. عطسه های خورشیدی در بین بیشتر مردم رخ می دهد.

 

برای بسیاری از شما پیش آمده که در یک روز زیبا و آفتابی خانه را ترک می کنید به محض اینکه نور خورشید به صورت شما برخورد می کند عطسه های مکرر شما را درگیر می سازد. بعضی از افراد نیز با نگاه کردن به خورشید بلافاصله شروع به عطسه کردن می کنند. این دقیقا عکس العمل بدن در برابر اشعه تابنده خورشید است.

 

عطسه چگونه پدید می آید؟

عطسه دقیقا یک بیماری شناخته شده محسوب می شود. عوامل بسیاری از جمله نور سبب پیدایش عطسه می شود. عطسه های خورشیدی در بین بیشتر مردم رخ می دهد.

تجربه نشان داده است که ۶۷ درصد زنان و ۹۴ درصد مردان دربرابر خورشید عطسه می کنند. این صفت تا حد زیادی ژنتیکی می باشد. مطالعات علمی بسیاری در مورد علل پیدایش عطسه وجود ندارد. اما برخی از تحقیقات در مورد عطسه خورشیدی می گوید، این نوع عطسه ممکن است توسط یک قسمت از عصب سه قلو ایجاد شود.

عصب سه قلو یکی از بزرگترین اعصاب جمجمه می باشد که اطلاعات مربوط به حس شاخه های مختلف در چهره را در بر می گیرد. اختلالات عطسه توسط یک محرک به ترمینال عصب سه قلو واقع در غشا مخاط حفره بینی ارسال می شود. سیگنالهای متفاوتی در این زمینه سبب ارسال محرک به عصب سه قلو می شود.

از جمله این سیگنالها نور است که از خورشید وارد چشم شده و در مسیر عصب سه قلو قرار می گیرد. این کار سبب می شود یک جریان عصبی در بینی با چند سانتی متر حرکت به مغز ارسال شود و منجر به عطسه شود.

عطسه خورشیدی قدمتی دیرینه

عطسه خورشیدی یک تئوری تاریخی است. این حالت از عطسه نشاندهنده تکامل می باشد. اجداد غار نشین ما در غارها با گرد و خاک و سوختن آتش و دود زندگی می کردند. این انسانها توسط یک عطسه می توانستند مجاری تنفسی خود را از هر گونه غبار و دود پاکیزه کنند. به وسیله عطسه راههای هوایی برای تنفس سالم تر بازتر و پاکیزه تر می شود.

البته اینکه نام عطسه از کجا و چگونه نامگذاری شده است دقیقا مشخص نیست. ACHOO یا عطسه تنها صدایی است که هنگام خروج این گرد و غبار یا ارتعاشات نور از  سر و صورت به گوش می رسد

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *