افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شما دچار حمله قلبی می شوید

hiddenheartattack

  • نتیجه یک مطالعه در دانشگاه Tromso در نروژ نشان می دهد آستانه درد در تشخیص به موقع حمله قلبی نقش مهمی دارد و افرادی که آستانه درد بالایی دارند و درد را به خوبی احساس نمی کنند، نمی توانند علایم سکته را به موقع تشخیص دهند و از این رو بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

 

درد قفسه سینه یکی از مهمترین و شایع ترین علایم حمله قلبی است؛ ولی در برخی افراد حمله قلبی با هیچ علامت اولیه ای همراه نیست و این افراد اصطلاحا دچار حمله قلبی خاموش می شوند.

نتیجه یک مطالعه در دانشگاه Tromso در نروژ نشان می دهد آستانه درد در تشخیص به موقع حمله قلبی نقش مهمی دارد و افرادی که آستانه درد بالایی دارند و درد را به خوبی احساس نمی کنند، نمی توانند علایم سکته را به موقع تشخیص دهند و از این رو بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.

احساس درد در ناحیه پشت و فک، تنگی نفس، تهوع و فشار و سوزش سردل و ناحیه فوقانی شکم، از جمله مهمترین علایم حمله قلبی هستند.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شوند.

فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه هستند.

بر اساس گزارش WHO، حدود ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتناب هستند. زنان بیشتر در معرض حمله قلبی خاموش یا حمله قلبی با علایم غیر متعارف قرار دارند

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *