افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شفاف کردن پوست با یخ

شاید قصه ملکه برفی را باپوست درخشان شنیده باشید وهمیشه در این رویا بوده اید که ای کاش پوست من هم مثل ملکه برفی شفاف ودرخشان ورنگی به رنگ طبیعی وزیبا داشت . داشتن پوست صاف بدون لکه وآکنه وسیاهی وگودی زیر چشم آن هم برای همیشه کار سخت و طاقت فرسایی باید باشد .اما شاید باورش سخت باشد که راز زیبایی ملکه برفی در یخ های اطراف او بوده است .

بله ، تعجب نکنید : یک مکعب یخ ساده می تواند کارهای عجیبی برای پوست شما انجام دهد! ملکه روسیه اکاترینا ، هر روز صبح برای حفظ زیبایی و تازه کردن چهره خود  روی صورت ، گردن و  وپوستش را با کمک قطعه ای یخ مالش میداد. درمان منافذ باز پوست وبه حد اقل رساندن آنها وهمچنین کنترل میزان چربی در پوست وجلوگیری از پیری زود رس پوست وجلو گیری از بروز چین چروک از مزایای استفاده از یخ بر روی پوست می باشد .استفاده منظم از یخ باعث تازه وجوان تر شدن پوست وخوش رنگ ولعاب شدن پوست بدون استفاده از آرایش می شود .

پیشنهاد می کنم برای تهیه یخ از آب معدنی، به جای آب ساده  استفاده کنید ویا با اضافه کردن عصاره گیاهان کاری بسیار مفید تر انجام دهید .با اطلاع داشتن از نوع پوست خود وبا انتخاب گیاه مناسب تر برای پوستتان می توانید این مزیت را چند برابر کنید . برای پوست های چرب که مستعد به آکنه هستند ، توصیه میکنم از گل های همیشه بهار ، مریم گلی، و یا مخلوط آب وبومادران استفاده کنید.

ghgh

روش تهیه عصاره گیاهان :
۲قاششق از گل های مورد نظر را در یک لیوان آب جوش گرم اضافه کنید وبگذارید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در این آب جوش گرم بماند .سپس  بگذارید تا ماده به دست آمده خنک شود سپس آن را از صافی رد کنید سپس آن را در قالب یخ ریخته ودر فریر بگذارید . اگر دارای پوستی خشک هستید از گیاه گل بابونه ،جعفری ،نعناع ،ویا از ترکیب چند گیاه استفاده کنید . برای کاهش چین و چروک ، سعی کنید از چای سبز و یا سیاه و یا  سفید استفاده کنید . این  گیاهان حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند که می تواند درکاهش سرعت روند پیری به شما کمک کند  . اضافه کردن چند قطره از آب لیمو به عصاره گیاهی به شما کمک خواهد کرد ازشر لکه های سیاه بر روی پوست  راحت شوید وپوستی درخشان تر داشته باشید . برای بدست آوردن فواید درمانی بیشتر از یخ از ۵ نوع گیاه مختلف استفاده کنید وبعد از دم کردن در آب جوش ودرست کردن یخ روی صورت بگذارید .هر دوهفته از یک نوع کیاه استفاده کنید وبا عوض کردن نوع گیاه واستفاده از خواص درمانی هر نوع گیاه مختص به خود می توانید چهره ای زیبا تر و جوان تر داشته باشید . نکته مفید بعدی اضافه کردن نصف قاشق چای خوری از روغن زیتون یا هر روغن دیگر ( روغن بادام ، روغن آوکادو، روغن کنجد و روغن جوانه گندم ) به آب معدنی و یا عصاره گیاهی سرد  شده قبل از انجماد . قبل از آرایش صورت و گردن خود را پاک با این یخ پاک کنید.

این نوع تکه های یخ که به این روش درست کرده اید پوست را نرم کرده وباعث صاف شدن آن می شوند وتغذیه ای مناسب برای پوست می باشند .

نحوه استفاده از تکه های یخ ؟

روی پوست صورت وگردن قطه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژروی پوست  وبه نرمی بکشید از فشار بیش از حد پوست خود داری کنید زیرا ممکن است  به مویر گهای ریز زیر پوستتان آسیب بزندوهمچنین از استفاده یخ در زیر واطراف چشم خود داری کنید زیرا همانطور که قبلا هم گفتیم این منطقه بسیار حساس می باشد .در نتیجه با دقت و آرامش این کاررا انجام دهید .

آیا صورت خود را بعد از استفاده از یخ خشک کنیم ؟
خیر اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود بدین ترتیب شما بیشترین منافع را از یخ خواهید برد .
پس از خشک شدن می توانید ازیک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *