افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

شاد زندگی کنید با ترک این عادت های اشتباه

  • تحقیق جدید نشان می‌دهد که افراد «حق‌به‌جانب» که خود را برتر از دیگران می‌دانند، وقتی می‌بینند که واقعیت با انتظاراتشان هماهنگ نیست، اغلب ناراحت می‌شوند.

 

نحوه رفتار و تعامل افراد با شما در جامعه بازتاب مستقیم رفتار خود شما نسبت به دیگران است. وجود برخی عادت در شخصیت فرد می تواند زندگی را هم به خود او و هم اطرافیان وی تلخ کند! عادات ناپسند نه تنها سبب آزار دیگران بلکه موجب آسیب رسیدن به خود فرد هم می شوند؛ پس چه بهتر است که با ترک این عادات زندگی را برای خود شاد تر کنیم! با دکتر سلام همراه باشید.

تحقیق جدید نشان می‌دهد که افراد «حق‌به‌جانب» که خود را برتر از دیگران می‌دانند، وقتی می‌بینند که واقعیت با انتظاراتشان هماهنگ نیست، اغلب ناراحت می‌شوند.

مؤلف راهبر مطالعه، جاشوا گرابز، استاد روان‌شناسی دانشگاه بولینگ گرین استیت، گفت: «حق‌به‌جانبی موضوع گسترده‌ای است اما در اساس به میل برای حصول چیزی در برابر هیچ‌چیز اطلاق می‌شود.»
به گفته گرابز، حق‌به‌جانبی یک خصیصه شخصیتی است که در آن فرد باور غلوشده‌ای دارد مبنی بر اینکه قانون در مورد او استثنا قائل می‌شود و او بسیار بیشتر از دیگران مستحق خوبی‌های زندگی است.
اما بازبینی جدید بیش از ۱۷۰ مطالعه در مورد این موضوع، نشان می‌دهد که افراد حق‌به‌جانب به طور خاص در معرض ناامیدی قرار دارند.
به گفته تیم گرابز، با هجوم ناامیدی، این افراد دچار عصبانیت، سرزنش دیگران، از دست دادن روابط و افسردگی می‌شوند.
گرابز گفت: «این بدان خاطر است که حق‌به‌جانب بودن به معنی شایسته‌پنداری بدون حصول چیزی است. معمولاً آن را با این جمله توصیف می‌کنم: من وجود دارم، پس لایق هر آنچه می‌خواهم هستم!»
وی افزود: «این قضیه فقط حول محور ثروت نیست. ما آن را در فرهنگ‌های مختلف می‌بینیم.»

 

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *