افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سیستم دفاعی نوزاد را این گونه تقویت کنید

سیستم دفاعی نوزاد را این گونه تقویت کنید

images (1)

 

 

بدن کودکان بسیار حساس و در مقابل هر بیماری زود واکنش نشان می دهند بهتر است سیستم ایمنی نوزادان را تغییر دهیم در این جا بیان می کنیم سیستم دفاعی نوزاد را این گونه تقویت کنید .

دکتر پوال آفیت، رئیس بیماری‌های مسری بیمارستان کودکان فیالادلفیا، می‌گوید: «کودکان برای اینکه سیستم ایمنی قوی و آنتی بادی‌های کافی داشته باشند، لازم نیست بیمار شوند. بدن برخی از کودکان فقط با قرار گرفتن در معرض بیماری (بدون اینکه واقعا دچار سرماخوردگی شوند)، علیه آن آنتی بادی می‌سازد». بنابراین تقویت سیستم ایمنی کودک از این طریق رخ می‌دهد.

شما می‌توانید برای افزایش مقاومت کودکتان در برابر سرما خوردگی و آنفلوآنزا کارهایی را انجام دهید و قرار گرفتن او در معرض میکروب‌های خطرناک را محدود کنید.


کودک باید تمامی واکسن‌هایش را دریافت کند

ایمن سازی کودک (تقویت سیستم ایمنی کودک) بهترین راه حفظ سلامتی اوست. واکسن، کودک را بدون مبتلا شدن او، از بیماری‌های خطرناکی مثل سیاه سرفه مصون می‌دارند.
 شیرخودتان را به او بدهید.

فرهنگسرای بهداشت کودکان آمریکا خاطر نشان می‌کند که موثر‌ترین شیوه تقویت سیستم ایمنی کودک، شاید آسان‌ترین شیوه باشد: شیرخودتان. شیر شما حاوی آنتی بادی‌هایی علیه بیماری‌هایی است که قبلاً به آن مبتلا شده‌اید. درست است که دادن شیر خودتان به کودک لزوماً او را از مبتلا شدن به بیماری حفظ نمی‌کند، اما مطالعات نشان می‌دهد که دادن شیر خودتان به او، زمان و شدت ناراحتی‌های رایج میان کودکان مانند عفونت گوش را کاهش می‌دهد. فرهنگسرای بهداشت کودکان به مادران توصیه می‌کند که حداقل یک سال به کودک خود شیر بدهند. هر مقدار زمانی که شیر خودتان را به او بدهید، بهتر از این است که کاملاً او را از شیر خودتان محروم کنید. اما سعی کنید حداقل ۴ ماه اول شیر خودتان را به او بدهید.

 تا شش ماهگی، نوزاد را وارد جمع‌های بزرگ نکنید.

بهتر است نوزادتان را تا شش ماهگی وارد مجامع عمومی یا جمع بزرگی از مردم نکنید. مخصوصاً در فصل زمستان که ویروس‌های بیشتری در فضا پخش می‌شود. اما خیلی نگران این مساله نباشید. رفتن به پیاده روی در یک روز گرم تابستانی در هوای آزاد، او را مریض نخواهد کرد.

 حواستان به کسی که او را بغل می‌کند، باشد.

سیستم ایمنی تکامل نیافتهٔ کودک، او را بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی می‌کند. کسانی که او را بغل می‌کنند، او را می‌بوسند، یا نزدیک او عطسه می‌کنند، ممکن است شما را به دردسر بیاندازند. چیزی که باعث بیمار شدن کودکان می‌شود، قرار گرفتن در معرض سایر افراد و میکروب‌هایی است که آن‌ها حامل آن‌ها هستند.
 دست‌‌هایتان را مکرراً بشویید.

هر کسی که می‌خواهد به کودکتان دست بزند، باید دست‌هایش را شسته باشد. کار‌شناسان معتقدند که شستن مکرر دست‌ها بهترین راه پیشگیری از شیوع بیماری است، زیرا ویروس‌ها روی دستگیره در‌ها و سایر اشیائی که مدام با آن‌ها تماس داریم، زندگی می‌کنند.

 به کودکان اجازه ندهید که نوزادتان را ببوسند.

اگر کلاً می‌خواهید که خودتان را راحت کنید، می‌توانید به خواهران و برادران بزرگ‌تر او اجازه بدهید که او را بغل کنند اما اجازه ندهید که او را ببوسند. کودکان زیر شش سال بیشتر بیمار می‌شوند و احتمال اینکه حامل ویروس سرماخوردگی باشند، بیشتر است.

 یک تکانی به او بدهید

باور کنید یا نکنید، حتی نوزادان که یک مرتبه در حال آموزش چیزهای زیادی هستند، ممکن است استرس داشته باشند، که این مساله سیستم ایمنی آن‌ها را تضعیف می‌کند. استرس آن‌ها را می‌توانید با ورزش کاهش دهید. قبل از اینکه کودکتان قادر به راه رفتن شود، سعی کنید هر روز با او توپ بازی کنید و وقتی توانست راه برود، او را برای بازی بیرون ببرید. کودکان نوپا هر روز باید از هوای تازه استفاده کنند و در هوای آزاد ورزش کنند؛ حتی در هوای سرد. مردم تصور می‌کنند که هوای سرد باعث سرماخوردگی می‌شود. اما یادتان باشد: این ویروس‌ها هستند که باعث سرماخوردگی می‌شوند و ویروس‌ها در داخل خانه و فضای بسته زندگی می‌کنند.
 به کودکتان ویتامین ث بدهید.

علاوه بر پیروی از هرم غذایی و دادن میوه و سبزیجات فراوان به او، می‌توانید رژیم غذایی او را با مولتی ویتامین‌ها و ویتامین ث کامل کنید. هرچند تاثیر مستقیم ویتامین ث در قطع سرماخوردگی ثابت نشده است، اما خیلی‌ها معتقدند که این ویتامین به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند و واقعاً ضرری ندارد. از پزشک خود بپرسید که آیا می‌توانید در شش ماهگی به او قطرهٔ ویتامین بدهید. در سن دو سالگی می‌توانید به جای قطره از قرص‌های جویدنی استفاده کنید.

 میزان دریافت مواد قندی او را پایین نگه دارید.

شواهد نشان می‌دهند که قند فعالیت سلول‌های سفید را کاهش می‌دهد و واکنش آن‌ها را نسبت به میکروب‌ها تضعیف می‌کند. یکی از متهمین اصلی رژیم غذایی کودکان آب میوه است. به علت مایع بودن آب میوه کودکان بیشتر مواد غذایی آن را از دست می‌دهند و شکر آن را جذب می‌کند. به جای آن به کودکتان وقتی قادر به خوردن غذاهای جامد شد، تکه‌های موز یا سیب بدهید و کمی ماست نیز به او بدهید. ماست حاوی باکتری‌های مفیدی است که به بدن کودک در مبارزه با ناراحتی‌های شکم کمک می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی کودک این کار ضروری است.

 

پزشکین : سیستم دفاعی نوزاد را این گونه تقویت کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *