جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



سیب زمینی شکم پر خوشمزه و راحت

fo297

امروز تصمیم داریم در این پست یک سیب زمینی شکم پر خوشمزه و راحت را به شما همراهان همیشگی آموزش دهیم.این غذا بسیار شیک میباشد و ایده مناسبی برای تولد عزیزانتان میباشد

مواد لازم:

 

 

گوشت گوساله کم چربی یا گوشت بوقلمون ۵۰۰ گرم
برنج قهوه ای ۱ فنجان
سیب زمینی پخته بزرگ تو خالی (داخل آن را خالی کنید) ۴ عدد
نمک ۲/۱ قاشق چایی خوری
فلفل برای طعم دار کردن مقداری
نخودفرنگی پخته شده ۲/۱ فنجان
پیاز قرمز خرد شده ۴/۱ فنجان
پنیر پارمیگیانو (پنیر ایتالیایی) ۲/۱ فنجان
جعفری خرد شده ۱ قاشق چایی خوری
خرده نان (نان سفید) ۱فنجان
روغن زیتون ۲ قاشق چایی خوری
سیر کوچک ، خرد شده ۱عدد

 

ارزش غذایی:

 

کالری ۳۹۰ کیلوکالری
کربوهیدرات ۴۴ گرم
فیبر ۵ گرم
چربی ۱۶ گرم
پروتئین ۱۷ گرم
قند ۸ گرم

 

طرز تهیه:
۱- فر را روشن کنید و حرارت آن را روی ۳۵۰ درجه تنظیم کنید.
۲- گوشت گوساله یا بوقلمون را در یک ماهیتابه با حرارت بالا سرخ کنید آن را با قاشق زیر و رو کنید تا سرخ شود و سپس آن را از ماهیتابه خارج کرده و به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.
۳- برنج سرخ کرده را به گوشت اضافه کنید.
۴- سیب زمینی های پخته را با یک قاشق چایی خوری خالی کنید و مقداری از گوشت و برنج سرخ شده داخل کاسه را داخل آنها بریزید. سپس نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.
۵- نخود فرنگی ، پیاز و ۴/۱ پنیر ، جعفری و باقیمانده نمک و فلفل را به مخلوط برنج اضافه کنید. آن را با هم مخلوط کنید. مایع داخل سیب زمینی ها آماده است ؛ حالا آنها را به طور مساوری بین ۴ سیب زمینی تقسیم کنید . باقیمانده پنیر ، خرده نان ها ، روغن و سیر را نیز در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.آن را روی سیب زمینی و مخلوط داخل آن بریزید.
۶- سیب زمینی ها را داخل فر گذاشته و بگذارید به خوبی بپزند تا حدی که سیب زمینی ها کاملا سفت و برشته شده و مخلوط داخل آن به رنگ طلایی در بیاید. غذا آماده سرو است.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)