افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سکته و رابطه آن با خواب زیاد

سکته و رابطه آن با خواب زیاد

db37724a1e79e40f446eb56812b3313c_L

 

 

محققان به بررسی اثرات خواب بر سکته مغزی می پردازیم و این که چه مقدار خواب خوب و چه مقدار بد است همراه ما باشید با سکته و رابطه آن با خواب زیاد  .

مطالعه بزرگی بیان می‌کند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند و خواب کامل شبانه دارند ممکن است در معرض خطر کمتری برای ابتلا به سکته مغزی باشند.

محققان دریافتند که در بین نزدیک به ۳۰۰ هزار فرد بالغ امریکایی، آن‌هایی که به طور منظم هفت تا هشت ساعت در شب می‌خوابیدند، نسبت به کسانی که کمتر یا بیشتر از این مقدار می‌خوابیدند، ۲۵ درصد کمتر به سکته دچار می‌شدند.

بیشترین خطر سکته در بین افراد «پر خواب» دیده شد که هر شب حداقل هشت ساعت می‌خوابیدند. اما افراد «کم‌خواب» که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابیدند هم افزایش ریسک سکته را نشان دادند.

با این حال، این یافته‌ها ثابت نمی‌کند که خواب کافی فی‌الواقع می‌تواند از سکته جلوگیری کند، بلکه می‌گوید که پیوندی بین مقدار خواب کافی و ریسک سکته وجود دارد.

اما با این وجود محققان می‌گویند که یافته‌ها اهمیت خواب بر ریسک سکته را پررنگ می‌کنند؛ موضوعی که تا کنون توجه چندانی به آن نشده است.

محقق راهبر مطالعه در مصاحبه گفت: «برخی از ما به خواب به چشم دشمنی نگاه می‌کنیم که مانع از انجام کارها می‌شود. اما شواهد رو به افزایشی وجود دارد که خواب کافی در کنار رژیم متعادل و ورزش منظم، سومین ستون سلامت است.»

 

پزشکین : سکته و رابطه آن با خواب زیاد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *