افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سن چه نقشی در بروز مشکلات زناشویی دارد

سن چه نقشی در بروز مشکلات زناشویی دارد

1648142152141015102a

 

خیلی در مورد این سوال می کنند که فرق بین سن زن و مرد در ازدواج چیست کدام یک باید بزرگ تر و کدام کوچک تر باشند در این مطلب بیان می کنیم سن چه نقشی در بروز مشکلات زناشویی دارد .

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی عنوان کرد: کوچک تر بودن سن مرد از زن برای ازدواج از نظر روانشناسان و مشاوران خانواده قابل پذیرش نبوده و به طور کلی تفاوت سنی زیاد میان زوجین توصیه نمی شود.

وی افزود: عدم حوصله و وقت گذاشتن کافی از سوی مرد به همسر خود و همچنین کنترل بیش از حد مرد به واسطه بزرگ تر بودنش، از جمله مشکلات این ازدواج ها است.

نظامی در ادامه گفت: نصیحت های مکرر نسبت به همسر و به اصطلاح مادری کردن زن نسبت به وی که باعث عدم استقلال، عدم اعتماد به نفس، شکست و سرخوردگی در مرد شده و نیز در صورت انجام کوچک ترین اشتباه در نظر همسرش ممکن بوده فردی بی عرضه تلقی شود.

این روانشناس خانواده در پایان تأکید کرد: دست کشیدن زن از علایق فردی به دلیل تفاوت سنی زیاد و عدم معاشرت با دوستان و اقوام باعث شده تا احساس نارضایتی از زندگی با این فرد پیدا کرده و دائمأ در حال مقایسه زندگی و شرایط خود با دیگران خواهد شد.

 

پزشکین : سن چه نقشی در بروز مشکلات زناشویی دارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *