افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سندرومی که باعث نامنظم شدن عادت ماهانه می شود

1432102539-240159-2

  • از آنجایی که هیچ نوع تستی برای شناسایی این سندروم وجود ندارد، هیچ علامت خاصی هم نیست که وجود آن را مشخص کند. می‌توان گفت قاعدگی‌های نامنظم یا عدم قاعدگی یکی از نشانه‌های آن است

خب معمولا وقتی بیمار می‌شوید مسئله بسیار ساده است: احساس خیلی بدی دارید. به پزشک مراجعه می‌کنید. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که دچار بیماری هستید. اما این بیماری با بقیه فرق دارد. شما دچار سندروم تخمدانِ چندکیستی شده‌اید.
از آنجایی که این سندروم از دیرباز با قاعدگی‌های نامنظم یا عدم قاعدگی مرتبط بوده است، به راحتی ممکن است آن را نادیده بگیرید و تقصیر را گردن چرخه‌های قاعدگی مزخرف یا سایر عوامل بیاندازید. کمتر از ۵۰ درصد از زنانی که دچار این سندروم می‌شوند از آن اطلاع دارند. اما باید گفت که این سندروم، یکی از بیماری‌های نسبتا شایع تخمک‌سازی است. حدود ۵ تا ۱۰ درصد از زنان جوانی که دچار قاعدگی می‌شوند مبتلا به این سندروم هستند. در اینجا به نکات جالبی درباره آن اشاره می‌کنیم.
این سندروم علائم مختلف دارد
از آنجایی که هیچ نوع تستی برای شناسایی این سندروم وجود ندارد، هیچ علامت خاصی هم نیست که وجود آن را مشخص کند. می‌توان گفت قاعدگی‌های نامنظم یا عدم قاعدگی یکی از نشانه‌های آن است. آکنه، موی زیاد، ناباروری و افزایش وزن هم مرتبط با این سندروم است.  برخی بیماری‌های متابولیسمی مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و حتی دیابت هم مزید بر علت هستند.
کیست‌ها
بر خلاف اسمشان، همه زنانی که دچار این سندروم می‌شوند در تخم‌دان‌های خود کیست ندارند. اگر شما کیست‌هایی دارید، اغلبشان در قالب رشته‌های مرواریدمانند شناسایی می‌شوند و اگر بترکند، درد شدیدی خواهد داشت. این کیست‌ها در اغلب مواقع به خاطر عدم انتشار تخم‌های زن در زمان مناسب ایجاد می‌شود.
اضافه‌وزن
این سندروم ژنتیکی است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد اگر مادر شما دچار این سندروم باشد، احتمال ۵۰ درصد شما هم به آن دچار می‌شوید. از طرفی این بیماری با اضافه‌وزن هم مرتبط است. یکی از مشکلات بغرنجی که در این رابطه وجود دارد این است که آیا اول دچار این سندروم شده و بعد وزن‌تان زیاد شده یا اول اضافه‌وزن پیدا کرده‌اید. بنابراین اگر دچار این سندروم شده و اضافه‌وزن دارید، ضرورت انجام یک برنامه کاهش وزن می‌تواند برایتان بسیار حیاتی باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *