افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلامت کودکان را با مصرف سیر بیمه کنید

  • می توانید بین ۶ تا ۸ ماهگی، سیر دادن به کودک را شروع کنید. با این حال هضم سیر برای بعضی کودکان مشکل است و برخی نیز ممکن است به آن آلرژی داشته باشند.

 

قبل از اینکه وارد جزئیات شویم شاید جالب باشد بدانید: به نظر می آید کودکان حتی قبل از اینکه خوردن غذای جامد را شروع کنند سیر را دوست دارند! تحقیقات در سال ۱۹۹۱ نشان داد وقتی مادر در دوران شیردهی سیر می خورد کودک نیز سالم تر است.

 

چه زمانی کودکان می توانند سیر استفاده کنند؟

می توانید بین ۶ تا ۸ ماهگی، سیر دادن به کودک را شروع کنید. با این حال هضم سیر برای بعضی کودکان مشکل است و برخی نیز ممکن است به آن آلرژی داشته باشند.

واکنش به سیر می تواند در شکل های گرفتگی، ورم، استفراغ یا اسهال خود را نشان دهد. اگر هرکدام از این نشانه ها را مشاهده کردید به متخصص مراجعه کنید. اگر کودک مشکل تنفسی یا واکنشی شدید داشت باید معاینه شود و تحت مراقبت قرار بگیرد.

اما آیا وقتی سیر ممکن است چنین عوارض جانبی ای داشته باشد ارزشش را دارد که آن را روی کودکتان امتحان کنیم؟ بله، دلیلش را در دو قسمت بعدی مقاله خواهید دانست.
ارزش مواد مغذی سیر

سیر منبعی غنی از ویتامین B6، منگنز، سلنیوم، پتاسیم و آهن است

مزایای سیر برای سلامت کودکان

۱- کودکتان از مرتب سرما خوردن در امان می ماند.

کودکان به سرماخوردگی، آنفولانزا، تب، ذات الریه، آسم و بسیاری از مشکلات مشابه دیگر حساس هستند. سیر به مقابله با این بیماری ها کمک می کند. سوپ سیر شدت سرما خوردگی را کاهش می دهد و سموم را از مسیر تنفسی خارج می کند. روغن های سبک موجود در سیر به باز شدن مسیر تنفسی و بهبود شرایط کمک می کنند. خواص آنتی باکتریال و ضد ویروسی سیر، کودک را از سرماخوردگی محافظت می کند.

۲- خواص ضد میکروبی، عفونت را بهبود می دهند.

سیر دارای خواص ضدمیکروبی است که به تعدیل رشد باکتری عامل عفونت کمک می کند. فیتوکمیکال های حاضر در سیر در کشتن باکتری های روده کوچک فوق العاده تاثیر گذار هستند. با وجود اینکه سیر باعث از بین رفتن باکتری ها می شود اما برای پروبیوتیک های موجود در روده ی کودک بی خطر است.

خواص ضد میکروبی سیر کمک می کند زخم ها سریع تر بهبود پیدا کنند. آب سیر تازه را با آب میوه و سبزیجات میکس کنید و از این ترکیب به کودک خود بدهید.

۳- کشتن کرم های روده آسیب رسان در کودک

وقتی کرم های روده ای نظیر کرم نواری وارد بدن کودک می شوند در روده مستتقر شده و از مواد مغذی تغذیه می کنند که به مرور، تبدیل به عفونت و بیماری می شود. سیر می تواند مانند یک داروی انتیپرسیتیک عمل کند و کرم های روده را بکشد.

۴- قلب کودک را سالم نگه می دارد.

سیر می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند و خطر فشار خون بالا، حملات قلبی و سکته مغزی را در آینده کاهش دهد.

۵- سولفور می تواند از سرطان پیشگیری کند.

سیر خرد شده سرشار است از ترکیبات سولفور (ارگانوسولفور سیر یا OSC ) که سرشار از ترکیبات آنتی باکتریال، ضد ویروس و آنتی اکسیدان هستند. قدرت سیر در افزایش واکنش های ایمنی ضد التهابی باعث می شود کودک از انواع مختلف سرطان از جمله سرطان روده، مری، حنجره، دهان، تخمدان و کلیه در امان بماند.

۶- تاثیر ضد التهابی، سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند.

سیر انواع سلول ها را تحریک می کند، از جمله ماکروفاژها، لنفوسیت ها، سلول های کشنده طبیعی، سلولهای دندریتیک و ائوزینوفیل، بدین ترتیب سیستم ایمنی کودکتان را می سازد. همچنین به تنظیم ترشح سیتوکین کمک می کند که می تواند به درمان و پیشگیری از چاقی، اختلالات متابولیک و غیره کمک کند.

وقتی می گوییم سیر برای کودکتان مفید است منظور مقدار محدودی از آن است، بنابراین مقدار درستی از سیر به او بدهید تا از مزایای آن برای سلامتش بهره ببرد.
چه مقدار سیر برای کودکان بی خطر است؟

در ابتدا، روزی یک حبه سیر به او بدهید. چک کنید که هیچگونه حساسیتی نشان ندهد. اگر هیچگونه واکنشی نشان نداد، می توانید به مرور مقدار آن را افزایش دهید اما به یاد داشته باشید کودک نمی تواند مانند یک فرد بزرگسال سیر بخورد.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *