افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلامت پوست و تغذیه سالم

چطور داشتن برنامه غذایی و موادمغذی از پیری زودرس جلوگیری می کند؟
سوال شما را این طور هم می توان بیان کرد که چطور می توانیم حالت ارتجاعی پوست را حفظ کنیم تا نرم و لطیف به نظر برسد. در اینجا بهتر است اول، در مورد روش های پیشگیری از آسیب های پوستی و کارهایی که نباید، انجام دهیم را مطرح کنیم. شاید فکر کنید که تنها استفاده از کرم های ضدآفتاب برای حفظ پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید کافی است.

zx

اما کارهای دیگری مثل نکشیدن سیگار را هم نباید فراموش کنید. سیگارکشیدن به الاستین، ماده ای که پوست صورت را نرم نگه می دارد، آسیب وارد می کند. پس اگر می خواهید پوستی جوان داشته باشید سیگار را کنار بگذارید. به علاوه با داشتن خواب مناسب می توانید زیبایی و نرمی پوست خود را تضمین کنید. سلول های پوست با سرعت زیاد ساخته می شوند اما به هر حال به زمان احتیاج دارند تا بازسازی شوند. سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که از پیری زودرس جلوگیری می کنند مثل ویتامین( آ )که حاوی منابع غذایی غنی است. هویج، زردآلو، هلو، سیب زمینی، زرده تخم مرغ و حتی بعضی از سبزیجات نظیر اسفناج و کلم بروکلی سرشار ا ویتامین ( آ )هستند.

ویتامین( دی): پوست شما با ویتامین( دی )بهبود پیدا می کند. خوب است، بدانید برای افرادی که از نور خورشید فراری هستند منابع دیگری برای تامین ویتامین (دی)نیز وجود دارد. چنین افرادی می توانند این ویتامین را از مواد خوراکی مقوی مثل آب پرتقال و شیر تامین کنند. تحقیقات نشان داده که گونه ای از قارچ نیز منبع ویتامین (دی)هستند.

ویتامین (سی): این ویتامین نقش مهمی در ترمیم جراحات و نگهداری بافت پوست دارد. گوجه فرنگی، مرکبات و کیوی همگی سرشار از ویتامین (سی)هستند.
متخصصان توصیه می کنند که باید از نور خورشید دوری کرد، به جز این مورد چه مسایل دیگری می تواند پوست را جوان و شاداب نگه دارد؟
مطمئنن با داشتن تغذیه سالم همه چیز تغییر میکند اینکه تغذیه سالم و مناسب داشته باشید به ساختن سلول های جوان بجای سلول های آسیب دیده و ترمیم پوست کمک خواهد کرد .همانطور که گفتیم ویتامین های (آ, سی, دی )نقش های حیاتی در زیبایی پوست دارند آواکادو منبع سرشار ویتامین آ هست دارای ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی است و تاثیر بسیار مثبتی روی پوست دارد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *