افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلامت و تندرستی مردان با این خوراکی ها

سلامت و تندرستی مردان با این خوراکی ها

1633f4b0244963496d8b2816062f23e5

 

دانستنی های تغذیه ای درباره سلامت مردان و معرفی مواد خوراکی که مردان را در مقابل بیماری ها قوی می کند بخوانید در این مطلب درباره سلامت و تندرستی مردان با این خوراکی ها

مردان از اکثر جهات متفاوت از زنان هستند و نیازهای غذایی آنها هم از این قضیه مستثنا نیست. همانطور که زنان در طول دوران بارداری و یا برای محافظت از سرطان سینه به غذاهای خاصی نیاز دارند، مردان هم به غذاهایی نیاز دارند که به حفظ توده‌های عضلانی‌شان و یا جلوگیری از سرطان پروستات کمک کند.
گوشت قرمز کم چرب
اگر اهل خوردن استیک با سیب زمینی هستید٬ پس بسیار خوش شانسید. متخصصان تغذیه می‌گویند که گوشت قرمز برای شما خوب است. برش‌های کم چرب گوشت گاو و گوشت خوک سرشار از پروتئین بوده و چربی آن تنها کمی بیشتر از سینه‌ی مرغ است. گوشت قرمز هم منبع غنی لیوسین است؛ لیوسین آمینو اسیدی است که به شکل‌گیری عضلات کمک می‌کند.
مربای آلبالو
فکر می‌کنید دکتر پیتزبرگ استیلر متخصص غذایی چگونه درد عضلات را کم می‌کند؟ با استفاده از عصاره‌ی آلبالو. در واقع مواد موجود در آلبالو و عصاره‌ی آن دارای خواص ضدالتهابی است و هیچگونه عوارض جانبی هم ندارد.
شکلات
شکلات باعث افزایش جریان خون می‌شود٬ البته اگر یک شکلات خوب و سالم بخورید. فلاوانول‌های موجود در شکلات تلخ می‌تواند مانع از شکل‌گیری کلسترول بد در بدن شده٬ جریان خون را افزایش داده و فشار خون را در سطح متعادلی حفظ کند. مردانی که جریان خون آنها ضعیف است به احتمال خیلی زیاد مشکلات نعوظی هم دارند٬ بنابراین خوردن غذاهایی که برای قلب مفید است می‌تواند روی وضعیت جنسی شما هم تأثیرات مثبتی بگذارد. اما خوردن شکلات زیاد می‌تواند منجر به اضافه وزن شود. به جای خوردن سایر شیرینی‌جات سعی کنید در روز یک تکه شکلات بخورید.
آجیل برزیلی
سلنیوم موجود در یک مشت آجیل برزیلی هفت برابر میزان مصرف روزانه‌ی شماست. این ماده‌ی معدنی باعث افزایش و ارتقای سیستم ایمنی بدن شده و به فعالیت غده‌ی تیروئید هم کمک می‌کند.
سس گوجه
گوجه سرشار از لیکوپن است؛ ماده‌ای که می‌تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند. برخی محققان معتقدند مردانی که به طور مرتب از سس گوجه استفاده می‌کنند خطر بروز سرطان پروستات در آنها کمتر است اما تمام تحقیقات این دیدگاه را تأیید نمی‌کنند. گوجه دارای مواد مغذی دیگری هم هست که برای سلامتی مفیدند. اضافه کردن سالسا به سس بوریتو و گوجه در پاستا راهی ساده برای خوشمزه‌تر و مغذی‌تر کردن غذاست.
غذاهای دارای سویا
این غذا دارای بهترین خواص در مراقبت و محافظت در برابر سرطان پروستات است. توفو٬ سوپ میسو و شیر سویا همه‌شان غذاهایی خوشمزه برای خوردن سویای بیشتر است. در کشورهای آسیایی٬ مردم ۹۰ برابر آمریکایی‌ها غذاهای سویادار می‌خورند و سرطان پروستات هم در این کشورها کمتر است.
برنج قهوه‌ای
برنج قهوه‌ای هم یکی دیگر از منابع فیبر است و می‌توان رویش را با غذاهای رنگی و خوشمزه پر کرد. سعی کنید گوشت کم چرب٬ برگ اسفناج و آناناس را به آن اضافه کنید. اگر این ترکیب را دوست ندارید٬ می‌توانید برنج قهوه‌ای را با برنج سفید مخلوط کنید. برنج قهوه‌ای و سایر گندم‌های کامل باعث می‌شود وزنتان روی میزان مشخصی بماند و خطر بیماری قلبی و دیابت نوع دو در شما کم شود.

 

پزشکین : سلامت و تندرستی مردان با این خوراکی ها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *