افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سلامت لثه و دندان با این فرمول غذایی

سلامت لثه و دندان با این فرمول غذایی

  • مطالعات جدید نشان داده اند که ترکیبات ضد باکتری مانند لنتینان به طور ویژه این میکروب های شکل دهنده بیوفیلم را هدف قرار می دهند. در حقیقت، آنها به اندازه ای دقیق هستند که باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان می شوند.

پیاز، به ویژه اگر به صورت خام مصرف شود، به واسطه ترکیبات گوگردی ضد میکروبی خود قدرت مبارزه با باکتری ها را افزایش می دهد. پیاز خام را می توانید در ساندویچ ها یا سالادها استفاده کنید. با این وجود، اگر معده شما سازگاری چندانی با پیاز خام ندارد، مصرف پیاز پخته نیز بهتر از آن است که اصلا پیاز مصرف نکنید.

سیب، کرفس و دیگر مواد غذایی کم اسید و پر فیبر

سیب و کرفس اغلب به عنوان مواد شوینده دندان نیز ارجاع می شوند. این مواد غذایی از محتوای آب بالایی سود می برند و با تحریک ترشح بزاق به کنترل باکتری های دهان کمک می کنند. همچنین، سیب و کرفس که از محتوای فیبر بالا سود می برند دارای اثر لایه برداری و پاک کننده هستند و می توانند به پاکسازی سطح دندان کمک کنند. جویدن این قبیل مواد غذایی به از بین بردن پلاک های دندانی که به تازگی شکل گرفته اند کمک می کند و از تشکیل دائمی آنها جلوگیری می کند.

قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه حاوی لنتینان، قندی طبیعی که ممکن است به پیشگیری از التهاب لثه کمک کند، است. التهاب لثه که به واسطه قرمزی، تورم و احتمالا خونریزی توصیف می شود، اغلب به واسطه تجمع بیوفیلم باکتریایی شکل می گیرد. مطالعات جدید نشان داده اند که ترکیبات ضد باکتری مانند لنتینان به طور ویژه این میکروب های شکل دهنده بیوفیلم را هدف قرار می دهند. در حقیقت، آنها به اندازه ای دقیق هستند که باکتری هایی که موجب پوسیدگی دندان می شوند را از بین می برند و به باکتری های غیر مضر کاری ندارند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *