جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



سلامت بهتر بدن با این ۴ گام

13225119314955762211511266792208077187181

  • تحقیقات نشان می‌دهد راز رابطه جنسی، رابطه عاشقانه و شور و هیجان آن هیچ ارتباط با شهوتی بودن یا جذاب بودن ندارد، بلکه بیشتر درباره دوست داشتن و شیفته هم بودن و شناخت هم است.


خوابِ بهتر
-سعی کنید زمان خوابتان همیشه منظم و توأم با انعطاف‌پذیری باشد. تحقیقات نشان می‌دهد بهترین زمان برای خوابیدن زمانی‌ است که کاملا آمادگی آن را دارید تا بخوابید.
-تا هشت ساعت پیش از خوابیدن، قهوه و چهار الی شش ساعت پیش از آن، الکل مصرف نکنید.
-از فعالیت‌هایی که باعث ایجاد استرس فراوان می‌شود یا فعالیت‌هایی که محرک هستند پیش از خوابیدن خودداری کنید و به جایش کارهایی انجام دهید که باعث آرامش می‌شود مثلا یک دوش آب گرم، یک نوشیدنی شیردار یا یک فنجان چای بابونه یا ۱۰ دقیقه مطالعه.
تقویت حافظه
-محققان می‌گویند یادگیری طوطی‌وار باعث می‌شود با بالا رفتن سن بتوانید قدرت حافظه خود را حفظ کنید. این روش را بر روی شعرها، نقل قول‌ها، مقالات مربوط به روزنامه‌ها امتحان کنید.
-برای خودتان دفترچه خاطرات داشته باشید. این دفترچه باعث افزایش توجه و تمرکز شما (حافظه فعال) می‌شود.
-سعی کنید همواره فعالیت‌های ذهنی‌تان را فعال نگه دارید. مثلا جدول حل کنید یا شطرنج بازی کنید.
-ماهی‌های چرب بخورید مانند ماهی سالمون، ماهی تُن، ماکرل یا ساردین. این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند و برخی تحقیقات نشان داده می‌توانند از زوال عقل پیشگیری کنند.
افزایش میزان انرژی
-ورزش منظم باعث افزایش سطح انرژی شما خواهد شد.
-موقع تعطیلات از خانه بیرون بزنید، این کار بسیار نیروبخش است، خصوصا اگر مقصدی را برای این کار انتخاب کنید که قبلا هرگز نرفته‌اید.
-از افرادی که نسبت به همه چیز دیدگاه منفی دارند فاصله بگیرید، چون هم‌صحبتی با این افراد باعث کم شدن انرژی‌تان خواهد شد.
میل جنسی‌تان را همواره فعال نگه دارید
-با همسرتان حرف بزنید. تحقیقات نشان می‌دهد راز رابطه جنسی، رابطه عاشقانه و شور و هیجان آن هیچ ارتباط با شهوتی بودن یا جذاب بودن ندارد، بلکه بیشتر درباره دوست داشتن و شیفته هم بودن و شناخت هم است.
-موسیقی ملایم، نور کم و غذایی عاشقانه باعث می‌‌شود تا خلق و خویتان در وضعیت خوبی باشد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)