افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرماخوردگی از علت تا راه های درمانی اثر گذار

سرماخوردگی از علت تا راه های درمانی اثر گذار

a0762981864102a

چه مقدار در مورد سرماخوردگی بیماری که در زمستان اکثرا افراد را مبتلا می کند در این مطلب به بررسی سرماخوردگی از علت تا راه های درمانی اثر گذار اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم .

آیا سرما خوردگی به علت نقص در سیستم ایمنی بدن است؟

چنین چیزی درست نیست. شما می توانید کاملا از لحاظ ایمنی در سلامتی کامل باشید و در عین حال دچار سرما خوردگی نیز بشوید. این تصور که افراد به علت ضعف سیستم ایمنی دچار آنفلونزا و سرما خوردگی می شوند کاملا غلط است و حقیقت این است که ویروس های سرما خوردگی هیچ نیازی به ضعف سیستم ایمنی شما ندارند.

آیا خوردن ویتامین C و زینک از سرما خوردگی جلوگیری می کند؟

حقیقت این است که این مکمل ها تاثیری در پیشگیری از سرما خوردگی ندارند و فقط اگر شما تهدید به یک سرماخوردگی شده اید این داروها می تواند علائم شما را کمتر کند. شواهدی وجود ندارد که ویتامین C و زینک بتوانند در برابر ویروی ها دفاع نشان بدهند.

آیا هوای سرد و خشک باعث سرما خوردگی می شود؟

خشکی هوا باعث سرماخوردگی نمی شود. این تصوری اشتباه است که خشکی هوا باعث مستعد شدن بدن بای سرما خوردگی می شود و میزان رطوبت هیچ نقشی در ابتلا به سرما خوردگی ندارد. گرچه رطوبت می تواند درد و رنج ناشی از گرفتگی گلو و سرفه های خشک را تسکین بدهد.

در مورد هوای سرد نیز تصورات غلطی وجود دارد. برخلاف اسم سرما خوردگی که از سرما ریشه می گیرد، سرما هیچ نقشی در ایجاد بیماری ندارد. در حقیقت در مکان های گرم و سربسته امکان انتقال ویروس بسیار محتمل تر از مکان های باز و سرباز است. اگر در خانواده فردی مبتلا به ویروس شود بقیه اعضای خانواده نیز در معرض آن هستند.

آیا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرما خوردگی هستند؟

خیر خیر خیر. این یک اشتباه رایج در میان افراد است که به محض دیدن علائم سرما خوردگی به مصرف آنتی بیوتیک می پردازند. سرما خوردگی ناشی از ویروس است در حالی که هدف آنتی بیوتیک ها کشتن باکتری های بیماری زاست. در حالی که شخصی که سرما خورده هیچ باکتری بیماری زایی در بدنش وجود ندارد و شما با خوردن انتی بیوتیک فقط مقاومت بدنتان را پایین می آورید و احتمالا دوره درمان شما بلندتر خواهد شد و ناراحتی های ناشی از سرما خوردگی بیشتر.

آیا با زدن واکسن انفلونزا دچار بیماری می شوم؟

خیر. این واکسن شما را بیمار نمی کند و فقط ممکن است حداکثر تا یک روز علائمی مانند سردرد خفیف را تجربه کنید و نه بیشتر از یک روز. واکسن های انفلونزا تضمینی در برابر اینکه شما بیمار نشوید را ندارد چرا که ویروس های سرما خوردگی دائما در حال تغییر هستند و پادتن های این ویروس ها ممکن است در بدن شما ساخته نشده باشد. واکسن انفلونزا را به افرادی توصیه می کنیم که نباید بیمار شوند از جمله افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار و افراد با شرایط از پیش موجود مانند آسم، بیماری مزمن ریه، بیماری های قلبی، دیابت، و تضعیف سیستم ایمنی بدن.

آیا رژیم موثری برای درمان سرما خوردگی وجود دارد؟

حقیقت این است که هیچ بخور یا نخوری برای درمان سرما خوردگی وجود ندارد و باور اینکه مثلا شیر باعث افزایش آبریزش بینی می شود کاملا نادرست است. تنها توصیه خوردنی در دوران سرماخوردگی نوشیدن مایعات فراوان برای جلوگیری از کم آبی بدن است و آنچه که شما می خورید تاثیری در طول عمر ویروس ندارد.

درمان خانگی سرفه

احتمالا همه شما راه هایی برای درمان سرفه در دست دارید و احتمالا موثر نیز واقع شده اند. حقیقت این است که محتوای همه شربت های ضد سرفه موجود در بازار عسل و آبلیمو است. پس با نوشیدن عسل و آبلیمو همراه کمی آب نسبتا داغ می توانید مخاط گلویتان را تسکین بدهید و نیازی به استفاده از شربت های شیمیایی ندارید. البته مصرف عسل را برای کودکان زیر یک سال به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

باید بگوییم که هیچ درمانی برای سرما خوردگی وجود ندارد

تمام داروهای مربوط به سرما خوردگی فقط برای بهبود علائم ان است و نه کوتاه کردن دوره های سرما خوردگی. پس بهتر است که با  رعایت کردن برخی مسائل از جمله شستشوی مرتب دست ها به منطور عدم پخش میکروب ها و آلودگی و قرقره آب و نمک رقیق در مخاط بینی تان  گذراندن این دوره را برای خودتان آسانتر کنید.

پزشکین : سرماخوردگی از علت تا راه های درمانی اثر گذار

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *