افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر سرفه می کنید این داروها را بخورید

اگر سرفه می کنید این داروها را بخورید

اگر سرفه می کنید این داروها را بخورید
اگر سرفه می کنید این داروها را بخورید

 

 

سرفه زیاد می کنید و می خواهید بدانید چه نوع داروئی مصرف کنید در این مطلب به شما بیان می کنیم اگر سرفه می کنید این داروها را بخورید در ادامه مطلب .

 

 

سرفه ناشی از تحریک ریه‌ها  پدید می آید و واکنشی برای مراقبت از  سیستم تنفسی می باشد. به وسیله سرفه مواد آلوده از راه‌های خارج می شوند اگر سرفه نکنیم مسیرهای تنفسی  و خوراکی هایی که درون  حلق وجود دارند به سمت ریه‌ها رفته و موجب بروز عفونت  در این ناحیه از بدن می شوند، مهمترین دلایل مراجعه بیماران  به پزشک در زمستان و پاییز سرفه است اکثر مبتلایان به سرفه می توانند به داروخانه مراجعه کرده و داروی ضدسرفه را تهیه کرده و مصرف کنند بهتر است به اطلاعاتتان در مورد فرآورده های دارویی برای رفع سرفه بیافزایید .

سرفه پاسخ بدن به هرگونه آلودگی در مسیرهای تنفسی است. مسیرهای تنفسی با هرگونه عامل خارجی تحریک می شوند از جمله این عوامل می توانیم به گرد و خاک ، دود و بیماری های عفونی اشاره کنیم. با علل تاثیرگذار در ایجاد سرفه آشنا شوید.

 بروز عفونت در راههای هوایی

 آلرژی به محصولات شیمیایی یا افشانه ها یا گرد و خاک و دود

بیماری آسم

بیماری سینوزیت

بیماری انسداد ریوی

-استعمال دخانیات یا دود دست دوم سیگار

رفلاکس اسیده معده

 امراض سرطانی مربوط به ریه

 برونشیت مزمن

حساسیت به برخی فرآورده های دارویی

اکثر افراد مبتلا به سرفه، به سرعت اقدام  به تهیه داروهای  ضدسرفه کرده و از درمان های طبیعی برای این عارضه غافلند. بهتر است بدانید سرفه انواع مختلف داردبه عنوان مثال  برخی سرفه ها به عوامل محیطی پدید می آیند یا به دلیل رفلاکس اسید معده ایجاد می شوند که در این صورت مصرف شربت‌های صد سرفه فایده ای برای درمان بیماران ندارد.

برای رفع سرفه ناشی از ریفلاکس اسید معده، نیاز به مصرف داروهای ضداسید معده پیدا میکنید همچنین مبتلایان به سرفه های آلرژیک باید از فرآورده های دارویی ضدحساسیت استفاده کنند مهمترین بیماری عامل سرفه، سرماخوردگی باز هم مبتلایان به این سرفه ها نیاز به درمان دارویی پیدا نمیکنند و سرفه های این افراد به صورت طبیعی از بین می روند. در صورت تشدید و طولانی شدن سرفه ها فرد به سمت مصرف داروهای ضدسرفه می رود. بطو ر کلی سرفه‌ها به دو دسته «خشک» و «خلط دار» تقسیم می شوندد که هرکدام درمان های منحص به خود را میطلبند.

انواع فرآورده های دارویی ضدسرفه

داروهای ضدسرفه نیز به شش دسته متفاوت تقسیم می شوند:

 خلط آورها: انواع داروهای اکسپکتورانت‌ موجود در داروخانه ها توسط مبتلایان به سرفه تهیه شده و رایج ترین دارو برای درمان سرفه به شمار می روند.

خلط آور ها در دفع بهتر سرفه تاثیرگذارترند. وقتی که  سرفه خلطی باشد، استفاده ازاین محصولات دارویی توسط پزشک تجویز می شود.. برای خرید اکسپکتورانت ها، می توانید به داروخانه مراجعه کرده و بدون نسخه آن را خریداری کنیدولی برخی اکسپکتورانت ها کدیین دارندو نیازمند تجویز پزشک می باشند. از بهترین خلطآورها می توانیم به «گایافنزین» اشاره کنیم.

این دارو باعث کاهش ترشحات خلطی درون حلق می شود. برخی داروهای  گیاهی همانند خلط آورها عمل میکنند که شربت هایی مانند پروسپان ، ترسیان و تیمکس و برونکوتیدی از این دسته می باشند.. عصاره آویشن در اکثر این شربت ها وجود دارد که  خلط آور و ضدسرفه به همراه دارد.

 داروهای از بین برنده سرفه: مهمترین و  شناخته شده ترین این داروها دکسترومتورفان است. این دارو با تاثیرگذاشتن روی بصل النخاع در کاهش سرفه تاثیرات مفیدی میگذارد این دارو به صورت شربت، قرص و قطره قابل تهیه است. دکسترومتورفان پی نیز پسودوافدرین داشته . و در رفع درمان سرفه‌های خشک موثر است و نباید از آن برای درمان سرفه‌های خلط داراستفاده کنیمو چون موجب ماندگار شدن ترشحات در ریه مبتلایان می شود.

۳آنتی هیستامین ها: آنتی هیستامین ها با دستکاری هیستامین در بدن، باعث  کاهش ترشحات ریه و ایجاد خلط می‌شوند. اکثر داروهای سرماخوردگی آنتی هیستامین دارند.

۴دکونژستان‌ها: برای تنگ شدن عروق خونی در ریه‌ها و بینی و کاهش احتقان را کاهش می‌دهند ضد احتقان ها هم در انواع داروهای ضدسرماخوردگی وجود دارند.

۵تسکین دهنده ها: با درمان های خانگی ساده از جمله شیر داغ، عسل، آب لیموترش و بخور آب داغ و دمنوش آویشن می توانید سرفه را تسکین ببخشید این درمان ها برای سرفه خشک بسیار موثر خواهند بود.برای درمان سرفه‌های خلط دار می توانید آب گرم بنوشید. این روش های تسکین دهنده برای اطفال بسیار مفید خواهند بود.

۶محصولات موضعی: برخی داروهای جویدنی دارای منتول هستند و می توانند سرفه شما را درمان کنند. غالبا آن ها را در قالب ابنبات سرد به فروش می رسانند که موجب تسکین درد گلو، حلق و حنجره خواهند شد. همچنین مصرف دیفن هیدرمانین نیز بهبود سرفه تاثیرگذار است. غرغره آب نمک نیز موجب کاهش سرفه می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *