افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر سرطان سینه ( پستان ) دارید ورزش یوگا کار کنید

4

 

  • در این مطالعه محققان انجمن انکولوژي آمريکا به طور اتفاقي ۴۰۰ بيمار سرطاني را به دو گروه تقسيم کردند. بسياري از آنها به علت سرطان پستان تحت شيمي درماني بودند.

كارشناسان اخیرا در نشست انجمن بین المللی یوگا اعلام كردند ، شركت كردن در كلاس های ورزشی یوگا تاثیر چشمگیری در كاهش عوارض و بهبود كیفیت زندگی مبتلایان به سرطان سینه دارد.

پژوهشگران دانشگاه پزشكی دوك اخیرا با بررسی تعدادی بیمار مبتلا به سرطان سینه متوجه شدند : شركت در كلاس های ورزشی یوگا پس از مدت هشت هفته باعث كاهش احساس گرگرفتگی ، خستگی ، درد مفاصل و اختلال خواب در این بیماران می شود و از سوی دیگر با افزایش توان این بیماران در مواجهه با استرس ها ، كیفیت زندگی آنان نیز بهبود می یابد.
نتایج این تحقیقات نشان می دهد : بازماندگان سرطاني که به انجام فعاليت‌هاي بدني و ورزش مي‌پردازند به دليل اينکه خواب بهتري خواهند داشت پرانرژي‌تر بوده و قادرند اين‌گونه با سرطان مبارزه کنند.

پزشکان و انکولوژيست‌‌ها اغلب به بيماران توصيه کنند که درمان‌هاي کامل سرطان زماني پاسخ‌ مثبت خواهند داشت که همراه با فعاليت بدني باشد.

در این مطالعه محققان انجمن انکولوژي آمريکا به طور اتفاقي ۴۰۰ بيمار سرطاني را به دو گروه تقسيم کردند. بسياري از آنها به علت سرطان پستان تحت شيمي درماني بودند.

اما يک گروه در کنار اين درمان تمرينات بدني و از جمله يوگا يعني نگهداري بدن در وضعيت خاص و تنفس عميق را به مدت ۲ بار در هفته به مدت ۱ ماه انجام دادند.

نتايج نشان داد کساني که به انجام تمرينات يوگا پرداخته‌ بودند خواب بهتري داشته و کيفيت خواب آنها با استفاده از يک جدول تا ۲۲ درصد افزايش داشت. اين ميزان نزديک ۲ بار بيشتر از کساني که ورزش نکرده بودند بهبود داشت.

تمرينات يوگا علاوه بر اين ميزان خستگي را حتي تا نصف کاهش مي‌دهد و اين به افزايش کيفيت زندگي منجر مي‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *