افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سرطان استخوان با علائمی در قوزک پا و استخوان پا

171237392318396223217223689979250164236215

 

  • این یکی از شایع‌ترین علائم سرطان استخوان در پاها و قوزک پاست. شما همواره در پاها و یا قوزک‌پایتان احساس تورم می‌کنید که به مرور زمان میزان مقاومت آن بیشتر می‌شود.

سرطان استخوان نوعی بیماری است که سالانه جان بسیاری از مردان و زنان را می‌گیرد. این سرطان بر دو نوع است – سرطان اولیه که در آن سلول‌های سرطان درون خود استخوان ایجاد شده و رشد می‌کند و سرطان ثانویه که در آن سلول‌های سرطانی در داخل جریان خون پخش می‌شوند و بر بافت‌ها و عصب‌های استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد. در اینجا به برخی از شایع‌ترین علائم این سرطان خصوصا در پاها و قوزک پا می‌پردازیم.
برآمدگی‌ها و تورم‌ها
این یکی از شایع‌ترین علائم سرطان استخوان در پاها و قوزک پاست. شما همواره در پاها و یا قوزک‌پایتان احساس تورم می‌کنید که به مرور زمان میزان مقاومت آن بیشتر می‌شود. علت این مسئله سلو‌ل‌های سرطانی است که به سلول‌های استخوانی هجوم می‌برند و فرقی نمی‌کند که از نوع اولیه و یا از نوع سلول‌های پخش‌شده (یا متاستاز شده) باشد. در هر حالت سلول‌های سرطانی به مغز استخوان نفوذ کرده و روند تولید گلبول‌های قرمز و یا میزان مقاومت گلبول‌های سفید را دچار اختلال می‌کند. در حالی که سیستم ایمنی بدن‌تان تضعیف می‌شود، میزان مقاومت سلول‌های سرطانی افزایش پیدا کرده و در نهایت تورم یا برآمدگی پایتان بیشتر می‌شود. اغلب افراد به اشتباه فکر می‌کنند که علت بروز این برآمدگی‌ها، چیز دیگری است. هرگز نباید این برآمدگی‌ها را نادیده گرفت و پزشک باید فورا آنها را تشخیص دهد.
ترک‌های مفاصل و نازک شدن آنها
بروز ترک در استخوان‌ها هم می‌تواند یکی از علائم بارز حمله سرطان استخوانی باشد. این سلول‌های سرطانی قابلیت آن را دارند تا استخوان‌ها را ضعیف کرده و در نهایت مسبب تَرَک‌خوردگی شوند. اگرچه شاید هیچ نوع فشار خارجی یا تصادفی باعث این ترک‌خوردگی نشده باشد، اما استخوان‌ها به خاطر فشار زیادی که توسط سلول های سرطانی اعمال می‌شود، ترک برمی‌دارند.
درد
بیماران به دلیل ترک‌خوردگی و ضعیف شدن استخوان‌ها، دچار درد شدیدی می‌شوند. این درد اغلب شب‌ها و خصوصا زمانی که درگیر فعالیت‌های فیزیکی هستید به سراغ‌تان می‌آید. درد پاها اغلب با گذشت زمان و پیشرفت سرطان، بدتر می‌شود. بنابراین اگر به مدت چند هفته دچار درد مداوم شُدید، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *