افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

سالمندی زنانه در انتظار کشور

زنانه شدن سالمندی در ایران تا ۳۰ سال آتی

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی یکی از اصول سازمان جهانی بهداشت و همچنین سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ دکتر مریم حضرتی در سمینار مراقبت در منزل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: جهانی شدن سالمندی یکی از مسائل عمده جهان است؛ چرا که دنیا به سمت سالمندی می‌رود و برای این موضوع بحث‌های علمی مختلفی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۵۰ انتظار می‌رود که افراد ۱۰۰ ساله و بالاتر، ۴۰۰ درصد و افراد ۸۵ ساله حدود ۱۵۰ درصد افزایش پیدا خواهند کرد و همچنین برای اولین بار در تاریخ جهان در سال ۲۰۵۰، افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از افراد زیر پنج سال خواهد بود.

حضرتی خاطر نشان کرد: رشد سرعت جمعیت برای ما موضوع بسیار مهم‌تری است؛ مطالعات نشان می دهد که در فرانسه یکصد سال طول کشید تا جمعیت سالمندی آن دو برابر شود، اما این اتفاق در کره، چین، تایلند، برزیل و ایران خیلی کوتاه‌تر خواهد بود و ما فقط ۳۰ سال وقت داریم.

بنابر اعلام وب‌دا، وی ادامه داد: زنانه شدن سالمندی موضوع مورد اهمیت دیگری است و ۳۰ سال آینده کشور ما دچار سالمندی زنانه می‌شود و همچنین سال ۲۰۵۰ شاهد تغییر ساختار خانواده‌ها خواهیم بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *