افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ساخت سلول های شبکیه

شبیه‌سازی ساختار سلول‌های مسدودکننده خون شبکیه

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این ابزار دارای چندین محفظه است که به‌منظور شبیه‌سازی ساختار شبکیه به ترتیب خاصی چیده شده‌اند.
درون هر محفظه یکی از انواع سلول‌های لایه درون‌رگی، سلول‌های عصبی و سلول‌های رنگی شبکیه قرار دارد. این محفظه‌ها با مجموعه‌ای از میکروشیارها به یکدیگر مرتبط شده‌اند و سلول‌ها از طریق این شیارها می توانند مولکول‌های سیگنال‌دهنده را با هم تبادل کرده و ارتباط برقرار کنند. در نتیجه موادی که توسط برخی از سلول‌ها ساخته شده به سایر سلول‌ها نیز می‌رسد و یک ارتباط درون سلولی و بین سلول مانند یک اندام زنده برقرار می‌شود.
از سال‌ها قبل محققان به منظور کاهش آزمایشات حیوانی و تسریع فرایند دستیابی به نتیجه به دنبال روش های جایگزین از جمله آزمایش روی سلول‌های زنده بوده‌اند. اما این امر به دلیل دشواری بازسازی ارتباط و تعاملات بین‌سلولی، محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.
محققان برای حل این مشکل در حال توسعه سیستم‌هایی هستند که عملکرد بافت‌ها و اندام‌ها را در شرایطی بسیار نزدیک به واقعیت شبیه‌سازی می‌کنند. این ابزارها که با عنوان «اندام روی تراشه» شناخته می‌شوند، دربرگیرنده میکرومحیط‌های و میکروساختارهایی که بافت‌ها و اندام‌های زنده را شبیه‌سازی می‌کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *