افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ساخت رحم مصنوعی برای رشد و نمو نوزادان زودرس

ساخت رحم مصنوعی

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا یک رحم مصنوعی ایجاد نموده‌اند. آن‌ها برای این کار یک جنین زودرس بره را به مدت ۴ هفته در این رحم مصنوعی قرار دادند. سؤال مهم اینجاست: آیا بره زنده ماند؟

اما بره نه‌تنها زنده ماند بلکه رشد کرد. پس از ۴ هفته پوستش کمی پشم داشت، وزنش بیشتر شد و چشم‌هایش را باز کرد. به همین صورت ۸ جنین دیگر بره را آزمایش کردند و تمام آن‌ها هم زنده ماندند و هم رشد کردند. اما این تازه آغاز راه است.

زیرا محققان در تلاش هستند تا رحم مصنوعی را به‌گونه‌ای ارتقا دهند که برای رشد و نمو جنین انسان مورداستفاده قرار گیرد. نوزادان زودرس معمولاً در رحم به‌خوبی رشد و نمو نمی‌یابند و در طول زندگی در برابر بیماری‌های مختلف آسیب‌پذیر هستند.

اگر پزشکان بتوانند این نوزادان زودرس را در رحم‌های مصنوعی قرار دهند تا به‌خوبی رشد و نمو بیابند، به زندگی این کودکان در آینده کمک کرده‌اند. محققان تأکید کرده‌اند که رحم‌های مصنوعی آینده تنها می‌توانند نوزادانی را که به مدت ۲۳ هفته در رحم مادر رشد و نمو یافته‌اند را نگه‌داری کنند. بنابراین هنوز هم رحم مادر برای رشد و نمو نوزاد ضروری است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *