افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زیاد پشت میز بشینید دچار مرگ زودرس می شوید

Junge Frau mit Schmerzen im Rücken im Büro.
Junge Frau mit Schmerzen im Rücken im Büro.
  • تحقیقات نشان داده است که این خطر مستقل از دیگر خطرات مرگ آور مانند سیگار کشیدن یا رژیم نامناسب غذایی است. بهترین راه حل این تهدید ایستادن است،

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند افرادی که به دلیل نوع شغلشان ناچار هستند مدت‌های طولانی پشت میز بنشینند در معرض خطر مرگ زود‌رس هستند.

بیماری هایی که در اثر نشستن بیش از اندازه به وجود می آیند و به “بیماری نشستن” شهرت دارند را با عوارض جانبی سیگار کشیدن برابر می دانند.

محققین می گویند بهتر است میز کار را به گونه ای تغییر داد که کارمندان بتوانند در حین کار هم بنشینند و هم بایستند.

محققان نشستن طولانی مدت را با بیماری های مختلف و مرگ های زودهنگام به خاطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط می دانند.

تحقیقات نشان داده است که این خطر مستقل از دیگر خطرات مرگ آور مانند سیگار کشیدن یا رژیم نامناسب غذایی است. بهترین راه حل این تهدید ایستادن است، زیرا در هنگام ایستادن سه برابر نشستن کالری مصرف می شود و فعالیتهای ماهیچه ای که با ایستادن درگیر هستند منجر به سوختن انرژی بیشتری خواهند شد. مطالعه ای دیگر نشان داده است که قند خون با کاهش پیدا کردن فعالیت رو به افزایش می گذارد.

مطالعات نشان داده است که مردم هرچه مدت بیشتری از عمر خود را پشت میز بنشینند خیلی بیشتر به مرگ نزدیک می‌شوند. این پزشکان هشدار دادند که حتی ورزش‌‌کردن هم نمی‌تواند اثرات مرگبار ساعت‌ها نشستن پشت میز را جبران کند.

افرادی که مشاغل پرتحرک دارند کمتر با این خطر مواجه می‌شوند و به علت فعالیت ‌بدنی بیشتر، اغلب عمر طولانی‌تری نیز دارند.

محققین می گویند هرچه بیشتر می‌نشینید مقدار بیشتری از غذایی که می‌خورید به قند تبدیل می‌شود و در نتیجه قند خونتان دائما افزایش می‌یابد. اگر فعالیت بدنی داشته باشید قند خون جذب عضلات و کبد می‌شود اما اگر بی‌تحرک باشید قند در جریان خون باقی می‌ماند و در نتیجه قند خونتان در سطح بالایی نگه داشته می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *