افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زولبیا و بامیه به این دلایل پزشکی مصرف نکنید

زولبیا و بامیه به این دلایل پزشکی مصرف نکنید

  • برای جلوگیری از خطرات احتمالی مصرف این نوع شیرینی در ماه رمضان بهتر است از نوع خانگی آن استفاده شود که علاوه بر اطمینان از مصرف مواد سالم و رعایت اصول طبخ آن و استفاده از روغن‌های سرخ کردنی با حرارت معین، می توان طعم و مواد تهیه شده آن را به دلخواه تغییر داد.

 

برلیانت بزرگمهر عنوان کرد: زولبیا بامیه‌هایی که از بیرون خریداری می شوند، به این دلیل که دقیقا مشخص نیست از چه موادی برای تهیه آن استفاده شده و یا با چه روغنی سرخ می شود، می تواند سلامتی را بیشتر به خطر بیندازد.

 وی افزود: علاوه برآن در برخی شیرینی‌پزی‌ها برای سرخ کردن زولبیا و بامیه‌ها ممکن است، مقدار روغنی را که برای سرخ کردن آن مصرف می کنند چندین بار دیگر از آن استفاده کنند و این مساله می تواند مضرات آن را به مراتب افزایش دهد.

بزرگمهر اظهار کرد: اکثراوقات مشاهده می‌شود که برخی از زولبیا و بامیه ها رنگ تیره‌تر و طعم نا مطلوبتری نسبت به سایر زولبیا ها دارند واز کیفیت چندانی برخوردار نیستند،که اگر در موقع طبخ روغنی که برای سرخ کردن آن استفاده شده روغن مخصوص سرخ کردن نباشد و یا به مرحله دود رسیده باشد علاوه بر موارد ذکر شده این مورد نیز می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

به گفته این مشاور تغذیه و رژیم درمانی، مصرف بیش از اندازه شیرینی‌های نظیر زولبیا و بامیه، می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، و کبد چرب، دیابت را به همراه داشته باشد.

وی توصیه کرد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی مصرف این نوع شیرینی در ماه رمضان بهتر است از نوع خانگی آن استفاده شود که علاوه بر اطمینان از مصرف مواد سالم و رعایت اصول طبخ آن و استفاده از روغن‌های سرخ کردنی با حرارت معین، می توان طعم و مواد تهیه شده آن را به دلخواه تغییر داد.

بزرگمهر همچنین گفت: چون تمایل به خوردن شیرینی در این ماه به علت افت قند خون زیاد می‌شود بهتر است در وعده سحر میوه‌های شیرین و یا کشمش، خرما و انجیر خشک، را به میزان متعادل جایگزین شرینی‌هایی نظیر زولبیا و بامیه، پشمک، باقلوا و موارد مشابه آن کرد، همچنین بهتر است با خوردن شیر و عسل و مواد نشاسته دار، از افت قند خون در فاصله سحر تا افطار جلوگیری کرد.

مسئول روابط عمومی انجمن تغذیه ایران گفت: از آنجایی که اغلب افراد  در موقع افطار از غذاهای سنگین تر استفاده می کنند، اما باید وعده اصلی غذا در سحر گنجانده شود و از میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیز به همراه مواد غذایی نشاسته دار برای جذب آهسته آن در بدن و جلوگیری از تشنگی و گرسنگی زود هنگام تغذیه شود و در افطار از غذاهای سبک استفاده کرد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *