افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زوج ها مراقب این اشتباهات باشید که زندگی تان را تهدید می کند

  • برخی روان‌شناسان مثالی می‌زنند که اشتباهات مانند یک گلوله برف است که با گرمای محبت براحتی آب می‌شود و از میان می‌رود، ولی اگر این گرما وجود نداشته باشد، همین گلوله برف ساده و کوچک تبدیل به بهمنی عظیم و خسران‌آور می‌شود که دیگر نمی‌توان به‌سادگی مهارش کرد.

 

تحقیر به خاطر باورها و اعتقادات، تهدیدهای گوناگون و… از جمله مصداق رفتارهایی است که نه علم و نه باورهای دینی ما این موارد را در زندگی زناشویی نمی‌پذیرد و از طرف هرکدام از زوج‌ها صورت گیرد به ریشه‌های زندگی آسیب می‌زند.

کدام زوج‌ها در شروع زندگی مشترک به روزهای تلخ و غیرمنتظره فکر می‌کنند؟ معمولا آن‌قدر رابطه گرم و پرشور است که حتی تصور اتفاق‌هایی که این رابطه را سرد کند نیز دشوار است، اما حقیقت این است که ازدواج و ارتباط زوج‌ها با یکدیگر زیر یک سقف مانند نهالی است که برای تبدیل شدن به درختی تنومند و پرثمر نیاز به رسیدگی، مراقبت و گذشت دارد، اگر می‌خواهید احتمال تجربه کردن زمستان رابطه‌ها را به کمترین حد ممکن برسانید باید دور برخی اشتباه‌ها را خط قرمز بکشید، امروز ما می‌خواهیم بر‌اساس یکی از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده(ستون مطلع‌عشق، صفحه دو) با شما درباره دو اشتباه مهم سخن بگوییم.

دکتر هادی صدری، روان‌شناس و مشاور خانواده که نام و دیدگاه‌های او به واسطه برنامه‌های رسانه ملی برای خانواده‌ها آشناست، او معتقد است در زندگی زناشویی اشتباهات را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ اشتباهاتی که لایه‌های سطحی رابطه را مورد آسیب قرار می‌دهد و رفتارهایی که متاسفانه آرام‌آرام ریشه‌های یک زندگی را خشک و زوج‌ها را نسبت به زندگی و یکدیگر سرد و دلزده می‌کند.

این مدرس دانشگاه می‌افزاید: برخی روان‌شناسان مثالی می‌زنند که اشتباهات مانند یک گلوله برف است که با گرمای محبت براحتی آب می‌شود و از میان می‌رود، ولی اگر این گرما وجود نداشته باشد، همین گلوله برف ساده و کوچک تبدیل به بهمنی عظیم و خسران‌آور می‌شود که دیگر نمی‌توان به‌سادگی مهارش کرد.

صدری با ذکر چند مثال می‌گوید: جدا کردن مرد یا زن از دوستان و قطع ارتباط با خانواده، حسادت کردن بیش از حد به طرف مقابل، بی‌اعتمادی، مشاجره پایان‌ناپذیر و خسته کردن طرف مقابل برای پذیرش و کوتاه آمدن، تحقیر به خاطر باورها و اعتقادات، تهدیدهای گوناگون و… از جمله مصداق رفتارهایی است که نه علم و نه باورهای دینی ما این موارد را در زندگی زناشویی نمی‌پذیرد و از طرف هرکدام از زوج‌ها صورت گیرد به ریشه‌های زندگی آسیب می‌زند.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *