افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زنجبیل ادویه مخصوص لاغری است

 

  • زنجبیل حاوی خواص طبیعی است که به عملکرد درست معده، روده‌ کوچک و بزرگ کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید با کمک خواص زنجبیل غذاهای مصرفی‌تان را بهتر هضم کنید و ویتامین‌ها و مواد مغذی را جذب و مواد زائد را با سرعت بالایی از بدن دفع کنید.

زنجبیل یک ادویه‌ محبوب است که بومی جنوب چین می‌باشد. در نهایت، زنجبیل به آسیا و سپس آفریقا و کارائیب گسترش یافت.

ریشه‌ زنجیبل، نه تنها برای عطر و طعم متمایز‌اش ارزشمند است بلکه یک سم زدا و عامل کاهش وزن موثر نیز می‌باشد.
تست‌های بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به تنظیم سطح گلوکز در خون کمک کند و شما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به سطح قند خون نرمال دست یابید، در غیر اینصورت هوس مصرف غذاهای شیرین، ناسالم و نشاسته‌ای می‌کنید.
افراد رژیم گیرنده، برای به حداکثر رساندن فواید کاهش وزن زنجبیل و همچنین دلپذیر کردن طعم آن، از ریشه‌ی زنجبیل به صورت چای زنجبیل لیمو استفاده می‌کنند.
خواص کاهش وزن ترکیب شده از زنجبیل لیمو، باعث می‌شود که چای زنجبیل لیمو به یک نوشیدنی مهم در میان افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، تبدیل شود

اما چای زنجبیل، چگونه به شما کمک می‌کند که به اندامی باریک و خوش ترکیب‌تر دست یابید؟ در ادامه با برخی از خواص زنجبیل برای لاغری آشنا خواهید شد.

از التهاب جلوگیری می‌کند

ایندومتاسین موجود در زنجبیل به کاهش التهاب و پاکسازی سیستم بدن کمک می‌کند. التهاب، نشانه‌ای از تجمع سموم مضر در بدن است. هنگامیکه سموم بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، کبد سخت‌تر کار می کند تا آنها را از بدن بیرون کند.
زنجبیل و لیمو، هر دو دارای ترکیبات ضدالتهابی قدرتمند هستند و در کنار یکدیگر، سدی محکم در برابر تمام انواع عفونت‌های باکتریایی و ویروسی می‌سازند. چای زنجبیل لیمو با کشتن ویروس‌ها و باکتری‌ها به پاکسازی سیستم و جلوگیری از التهاب کمک می‌کند.
علاوه بر این، توانایی چای زنجبیل لیمو برای تقویت گوارش و به حداقل رساندن جذب چربی نیز به کاهش عفونت در اندام‌ها کمک می‌کند.

دانستنی هایی راجع به فشار خون بالا که بهتر است بدانید.

به مهار جذب چربی کمک می‌کند

زنجبیل لیمو برای جلوگیری از تجمع چربی، به خصوص در اطراف ناحیه‌ی شکم، مفید است و همچنین مانع جذب چربی توسط بدن می‌شود. چای زنجبیل لیمو، به شیوه‌ای مشابه اکثر چربی سوزها عمل می‌کند. این چای به بدن کمک می‌کند تا چربی اضافه را بسوزاند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد.

کمک به هضم بهتر مواد غذایی

زنجبیل حاوی خواص طبیعی است که به عملکرد درست معده، روده‌ کوچک و بزرگ کمک می‌کند. در نتیجه می‌توانید با کمک خواص زنجبیل غذاهای مصرفی‌تان را بهتر هضم کنید و ویتامین‌ها و مواد مغذی را جذب و مواد زائد را با سرعت بالایی از بدن دفع کنید.

افزایش سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

زنجبیل حاوی یک ماده اسیدی است که آنزیمهای معده را تحریک می‌کند و به این ترتیب این گیاه، متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهد. هر چه متابولیسم بدن افزایش یابد، کالری بیشتری مصرف خواهد شد و این افزایش مصرف کالری ارتباط بین خوردن زنجبیل و لاغری را بیشتر توجیه خواهد کرد.

کاهش میزان کلسترول

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف زنجبیل در پایین آمدن سطح کلسترول بدن به ویژه سطح کلسترول کبد و خون بسیار موثر بوده، نه تنها مانع از جذب کلسترول می‌شود بلکه این کلسترولها را به اسیدهای صفراوی تبدیل و علاوه بر آن به دفع اسیدهای صفراوی نیز کمک می‌کند.

بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن

استفاده از زنجبیل و خوردن آن باعث بهتر کار نمودن دستگاه گوارش می‌گردد، زنجبیل حرکات حلقوی ماهیچه‌های دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند. این ماهیچه‌ها و حرکات منظم آنها در فرو بردن غذا و هضم آنها توسط دستگاه گوارش نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. از آنجایی که مصرف زنجبیل باعث تنظیم حرکات حلقوی می‌شود به قویتر شدن ماهیچه‌های دستگاه گوارش و به تبع آن کاهش وزن کمک بسیار زیادی می‌کند.

پیشنهاد می کنیم مطلب عاشقانه و زیبای عکس پروفایل عاشقانه دونفره را نیز ببینید.

داشتن خواص ترموژنیک

یکی دیگر از موارد ارتباط مصرف زنجبیل و لاغری خاصیت ترموژنیک گیاه زنجبیل است. مواد غذایی ترموژنیک به خوراکی‌هایی اطلاق می‌شود که دمای بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنند. به همین دلیل نیز به چربی سوزی کمک زیادی می‌کنند. در واقع این مواد غذایی به چربی سوزها معروف هستند. ریشه زنجبیل نیز یکی از گیاهانی است که به طبیعی‌ترین شیوه به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

کاهش اشتها

زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید برای ایجاد احساس سیری است که میل به ریزه‌خواری را کنترل می‌کند. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که بعد از هر وعده غذایی یک فنجان چای زنجبیلی بنوشید تا تمایل به ریزه‌خواری در بین وعده‌های غذایی اصلی کنترل شود.

داشتن خاصیت آنتی اکسیدان

چای زنجبیلی یکی از نوشیدنی‌های طبیعی با میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. مواد غذایی دارای آنتی‌اکسیدان، باعث کار کردن بهتر همه ارگان‌ها و اندم‌های بدن شده و در نتیجه باعث می‌شود چربی‌های بیشتری بسوزانید و البته از سلامت بیشتر و کامل‌تری برخوردار گردید.

زنجبیل و لاغری (نحوه مصرف)

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

پیش از غذا خوردن یک تکه‌ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
تکه‌‌ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
زنجبیل یکی از ادویه‌های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌تان را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ‌‌ها و سس‌ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می‌دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی‌تان هم کمک می‌کند.

بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می‌دهد. پختن زنجبیل به‌مدت چند دقیقه باعث می‌شود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره‌، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می‌تواند زنجبیل دریافتی‌تان را افزایش بدهد.

درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه‌ی چای لیموترش و زنجبیل می‌توانید ۵ سانتی‌متر ریشه‌ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و ۵ میلی‌لیتر عسل مخلوط کنید.

برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به‌مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می‌توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه‌ی این نوشیدنی استفاده کنید.
چای زنجبیل لیمو، فقط مختص افراد رژیمی نیست. شما می‌توانید آن را در طول تابستان‌های گرم، به عنوان یک نوشیدنی نشاط بخش سرو کنید.
می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و آب سایر میوه‌ها را به این مخلوط اضافه کنید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، برای جلوگیری از هوس‌های غذایی و کنترل وزن‌تان، چای زنجبیل لیمو بنوشید.

اگر به طبیعت علاقه مند هستید عکس های زیبا از طبیعت را از دست ندهید.

مصرف زنجبیل نمی‌تواند به سرعت وزن‌تان را کاهش بدهد. تاثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره‌مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن‌تان علاوه‌بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره‌مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش‌های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *