افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زمان شروع تغذیه کمکی برای شیرخوار و نوع تغذیه

ba3030

دانستنی هایی به والدینی که کودک شیرخوار دارند و می خواهند شروع به دادن غذای کمکی کنند به نوزاد خود در این جا شما را با زمان شروع تغذیه کمکی برای شیرخوار و نوع تغذیه آشنا می کنیم .

دکتر بسکی متخصص تغذیه با اشاره به سن مناسب برای غذا دادن به نوزاد اظهار داشت: در سن ۴ ماهگی عضلات و اعصاب دهان نوزاد شروع به رشد کرده و قادر به غذا خوردن است و در این سن کودک توانایی گاز زدن را دارد و مادر کودک علاوه‌ بر شیر خود می‌تواند برنج له شده و فرنی به نوزاد خود بدهد.
وی بیان کرد: در سن ۶ماهگی توانایی نوزاد بیشتر از قبل شده بطوری که قادر است که غذاهای حجیم‌تر از گذشته را بخورد و مادر برای تقویت قوای جسمانی فرزندش می‌تواند از نشاسته غنی شده،‌غلات استفاده کند.
این متخصص با بیان اینکه احتمال گیر کردن غذا در گلوی نوزاد وجود دارد افزود: در هنگام غذا دادن به نوزاد مادر باید کاملاً مواظب باشد تا لقمه غذا بزرگ نباشد تا مشکلی برای هضم نوزاد و یا خدای نکرده خفگی آن بوجود نیاید و همچنین مادر باید نوزاد خود را علاوه‌بر شیر خودش باید از مواد غذایی آهن‌دار به مقدار فراوان برای خون‌سازی کودک استفاده کند.
وی ابراز داشت: در سن ۲ تا ۱۰ ماهگی نوزاد، مادر می‌تواند به او غذاهایی مانند برگ کلم، گل کلم، عسل، جو، گندم و بیسکویت‌های نرم برای رشد بهتر اعضای بدنش بدهد.
وی ادامه داد: در سن ۱۸ تا ۲۴ ماهگی نوزاد می‌تواند میوه‌هایی چون انگور، گیلاس، آلو و حتی شیر کم‌چرب به او بدهد و مواد غذایی سرشار از انرژی مثل پروتئین را در برنامه‌های نوزاد خود قرار دهد.
بسکی در پایان گفت: تا قبل از یک‌سالگی از دادن عسل و شیرگاو به نوزاد باید خودداری شود زیرا دستگاه گوارش آن ضعیف بوده و احتمال ابتلای او به بیماری زیاد است.
پزشکین : زمان شروع تغذیه کمکی برای شیرخوار و نوع تغذیه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *