افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زمان استفاده از آنتی بیوتیک

  • عفونت باکتریایی را چگونه تشخیص بدهیم؟ هر گونه از باکتریها یا ویروسها ممکن است علائم خاصی تولید کنند، مثلا بعضی ها می گویند که تب نشانه عفونت باکتریایی است اما بعضی از عفونتهای ویروسی هم ممکن است باعث ایجاد تب شوند.

باید دقت کنید که در خیلی وقتها  اصلا نیازی به  انتی بیوتیک  نیست.بعنوان مثال اگر شما آبریزش بینی با سوزش گلو و اشک ریزی دارید و نشانه هایی مثل تب ندارید، حتماد مشکل شما یک حساسیت ساده است.

برخی اوقات هم شاید است علائم سرماخوردگی معمولی داشته باشید که باز هم نیازی به آنتی بیوتیک ندارد. حتی اگر آنفلوانزا گرفته باشید هم نیازی به داروهای ضد چرک (آنتی بیوتیک) نخواهید داشت. اما چرا؟

سرماخوردگی معمولی و آنفلوانزا در اثر ویروس ایجاد می شوند و داروهای آنتی بیوتیک هیچ تاثیری روی ویروسها ندارند. تنها هنگامی باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد که عفونت در اثر باکتریها بوجود بیاید.

عفونت باکتریایی را چگونه تشخیص بدهیم؟ هر گونه از باکتریها یا ویروسها ممکن است علائم خاصی تولید کنند، مثلا بعضی ها می گویند که تب نشانه عفونت باکتریایی است اما بعضی از عفونتهای ویروسی هم ممکن است باعث ایجاد تب شوند.

بهتر است در صورت بروز علائم سرماخوردگی (آبریزش، درد مختصر گلو، سرفه بدون خلط و عطسه ) مایعات گرم استفاده کنید و یا فقط قرصهای سرماخوردگی معمول را هر هشت ساعت مصرف کنید. اگر علائمتان بهبود نداشت یا مشکلاتی مانند تب، خلط و درد شدید بدن پیدا کردید، بدون آنکه داروی دیگری استفاده کنید، به پزشک خود مراجعه کنید تا در صورت لزوم آنتی بیوتیکهای مناسب برای شما تجویز شود.

بخاطر داشته باشید که مصرف غلط داروها نه تنها باعث افزایش مقاومت باکتریها می شود، بلکه مشکلاتی در دستگاه گوارش یا حتی کلیه و کبد می تواند ایجاد کند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *