افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زمان استراحت بین هر ست تمرین چقدر مناسب است

p_03-22

  • تمرین سریع‌تر با استراحت کمتر، علاوه بر آنکه باعث صرفه‌جویی در زمان وقت شما می‌شود، موجب تولید هورمون رشد بیشتر، عضله‌سازی بهتر و چربی‌سوزی بیشتر نیز می‌شود.

معمولا ۵ دقیقه استراحت بین ست‌ها مناسب است. اما برخی افراد معتقدند این مقدار استراحت خوب نیست، اما ممکن است پس از داشتن این استراحت عملکرد بهتری در انجام تمرینات خود داشته باشید. با ما همراه باشید تا از درست و غلط بودن این کار مطلع شوید.
مقدار استراحت بین تمرینات به اهداف شما بستگی دارد. در ورزش‌های سنگین مانند وزنه‌برداری، به دلیل وزنه‌های سنگینی که برداشته می‌شود، داشتن ۵ دقیقه استراحت ضروری است. با این حال، اگر به دنبال از دست دادن چربی، عضله‌سازی و افزایش سلامت عمومی هستید، ۵ دقیقه استراحت کمی زیاد به نظر می‌رسد .مگر اینکه قرار است یک لیفت فوق‌العاده سنگین انجام دهید. در غیر این صورت، به بیش از ۲ دقیقه استراحت نیاز ندارید.
تمرین سریع‌تر با استراحت کمتر، علاوه بر آنکه باعث صرفه‌جویی در زمان وقت شما می‌شود، موجب تولید هورمون رشد بیشتر، عضله‌سازی بهتر و چربی‌سوزی بیشتر نیز می‌شود. به علاوه، عملکرد قلبتان را هم تقویت می‌کند. البته اگر قرار است وزنه بلند کنید، به استراحت ۲۰ ثانیه‌ای اکتفا نکنید، چون سریعا انرژی خود را از دست خواهید داد. به طور کلی، داشتن ۲ تا ۳ دقیقه استراحت برای تمرینات سنگین مانند اسکات، ددلیفت و پرس، ۱ تا ۲ دقیقه استراحت برای تمرینات سبک‌تر مانند جلو بازو، سیم‌کش و غیره و ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت برای تمرینات مربوط به عضلات شکم و پهلو توصیه می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *