افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور زانو درد را درمان کنیم

1

 

  • برای کاهش درد، بیمار می تواند با تجویز پزشک از داروهای کاهنده التهاب و ابزارهای توانبخشی تولیدکننده گرما استفاده کند و در پایان نیز توصیه می شود برای انجام فعالیت های روزمره بدون درد، به متخصصان پزشکی ورزشی مراجعه کند.

 

شاید یکی از مشکلات بسیار مهم در گروه سالمندان که زندگی روزمره آنها را دچار مشکل می کند، دردهای زانو باشد که علل بسیار زیادی دارد و یکی از شایع ترین آنها استئوآرتریت است. این مقاله، شما را با آسان ترین راه های کنار آمدن با اوستئوآرتریت آشنا می کند…
● اوستئوآرتریت یعنی چه؟
در این بیماری، غضروفی که سطح مفصل زانو را می پوشاند، دچار کشیدگی و پارگی می شود. با از بین رفتن این لایه محافظ، ساییدگی استخوان ها روی می دهد که حاصل آن بروز زخم های سطحی در استخوان های تشکیل دهنده مفصل زانوست. با گذشت زمان، زخم های سطحی عمیق تر می شوند که نشانه بالینی آن درد و تورم زانوست. این بیماری باعث زمین گیر شدن فرد مبتلا می شود اما تهدیدکننده حیات نیست و با درمان مناسب می توان از شدت آن کاست. برای درمان، فرد مبتلا باید با گروه درمانگر خود همکاری و از مجموعه ای از دستورات، راهنمایی ها و توصیه های درمانی در حوزه تغذیه، ورزش درمانی، توانبخشی، دارودرمانی و اصلاح فعالیت های روزمره در منزل و محیط کار در راستای بهبود وضعیت خود بهره مند شود.
۱) اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزن
پزشکان در گام نخست، با تدوین یک برنامه غذایی مناسب به بیمار کمک می کنند با اصلاح الگوی غذایی به وزن مطلوب برسد زیرا وزن بالا، تشدیدکننده بیماری است.
۲) ورزش درمانی
گام بعدی، ورزش درمانی است. برای این بیماران، ورزش های هوازی مانند پیاده روی و شناکردن مناسب هستند و باید همراه با ورزش های قدرتی ایزومتریک ماهیچه چهارسر ران انجام شوند. انجام ورزش هوازی باید به صورت منقطع باشد و تا آستانه شروع درد ادامه یابد. برای مثال به جای ۳۰ دقیقه پیاده روی مداوم بهتر است که بیمار ۳ بار و هر بار ۱۰ دقیقه (یا حتی ۵ بار و هر بار ۶ دقیقه) به فعالیت ورزشی بپردازد. حداکثر سیکل های زمانی را نیز آستانه آغاز درد تعیین می کند.
۳) دارو درمانی
برای کاهش درد، بیمار می تواند با تجویز پزشک از داروهای کاهنده التهاب و ابزارهای توانبخشی تولیدکننده گرما استفاده کند و در پایان نیز توصیه می شود برای انجام فعالیت های روزمره بدون درد، به متخصصان پزشکی ورزشی مراجعه کند.
۴) تقویت عضله چهارسر ران
برای انجام ورزش های ایزومتریک چهارسر ران، بیمار روی تخت می نشیند و پاهای خود را دراز می کند، سپس ماهیچه چهارسر خود را که در بخش جلویی ران قرار دارد، به مدت ۱۰ تا۲۰ ثانیه سفت و این حرکت را ۷ تا ۱۰ بار تکرار می کند. در صورت امکان، بهتر است این فعالیت ۳ بار در روز انجام شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *