افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

رژیم کاهش وزن تا ۶ ماه پس از زایمان ممنوع

n00057902-b

مادران گرامی که دوران شیردهی را می گذرانید و هنوز ۶ ماه اول پس از زایمان را نگذرانده اید توجه کنید رژیم کاهش وزن تا ۶ ماه پس از زایمان ممنوع می باشد و این رژیم کاهش وزن بعد از ۶ ماه باید باتوجه به تغذیه کودک صورت بگیرد در این جا با روش گرفتن رژیم در این دوران شما را آشنا می کنیم .

دکتر ضیاءالدین مظهری، رئیس انجمن تغذیه ایران  بیان کرد: در شش ماه بعد از زایمان هیچ گونه رژیم و کاهش وزنی صلاح نیست و در این دوران وظیفه مادر، تغذیه فرزند با شیر خودش است. در عین حال، به محض این که کودک دوران شیرخوارگی را طی کرد و در طی ۶ ماه تحرکش به دو برابر رسید و به قدش اضافه شد، همچنین زمانی که غذای کمکی او شروع شد، مادر می‌تواند به کاهش وزن اقدام کند.
وی افزود: خوردن دارو برای کاهش وزن و چربی‌سوزها نیز خطرناک است، چون چیزی به نام چربی‌سوز نداریم، اگر هم گاهی به غلط گفته می‌شود، برخی داروها چربی‌سوزند، به این معنی است که این داروها فقط می‌توانند جلوی جذب چربی را تا ۳۰ درصد بگیرند. این چربی هضم نشده نیز توسط مدفوع دفع شده و بعضی اوقات مثل اسهال دفع می‌شود که در این صورت دل دردهای شدید در انتظار مادر است.
به گفته رئیس انجمن تغذیه ایران اصولاً شیر دادن و استفاده نکردن از هله هوله و جلوگیری از زیاده‌خوری، وزن افزوده شده در دوران بارداری را کم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط بعد از حاملگی مناسب باشد، رژیم مادران باید متناسب با سن و سال و وزن و شرایط اقتصادی‌شان باشد، علاوه بر این رژیم باید در مقابل تأمین نیازهای مادر شیرده که نیازش بیشتر از دوران بارداری است، تمام مواد معدنی و ویتامین‌ها، اسید آمینه‌های ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و فیبرها را دربرداشته باشد؛ یعنی تنوع و تعادل و تناسب رعایت شود و برای این که حجم شیردهی مادر با این رژیم کم نشود، باید کودک به طور کامل شیر مادر را بخورد تا شیردهی زیاد و نیاز کودک تأمین شود.
پزشکین : رژیم کاهش وزن تا ۶ ماه پس از زایمان ممنوع

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *